اکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته در رابطه با رئیس جمهور آینده ونزوئلا نشان می دهد که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تله سور ، شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز گذشته نتایج تمام نظرسنجی‌های صورت گرفته در رابطه با رئیس جمهور آینده ونزوئلا را  منتشر کرد. 
تمامی نظر سنجی‌ها  به جز یک مورد استثنا از برتری مادورو نسبت به انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا حکایت می‌کند. 
نتیجه برخی از این نظر سنجی‌ها در ادامه خبر منتشر شده است: 
نظرسنجی های صورت گرفته توسط یکی از موسسه‌های ونزوئلا بین 24 تا 31 مارس نشان داده است که نیکلاس مادورو، با اختصاص دادن 53.8% از آرا ریاست جمهوری به خود، به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهد شد.
بر اساس این نظرسنجی انریکه کاپریلس، تنها توانسته است، 30% از آرا را به خود اختصاص دهد.
مصاحبه دیگری که در بازه زمانی 14 تا 25 مارس صورت گرفته  نشان می‌دهد که  64% از شهروندان ونزوئلایی اعلام کرده‌اند که مادورو به عنوان رئیس‌جمهور این کشور برگزیده خواهد شد. 
نظرسنجی‌ها در بازه زمانی 22 تا 27 مارس که توسط یکی از بانک‌های ونزوئلا انجام شده بود، نشان می‌داد که مادورو در این انتخابات 49.2% از آرا را به خود اختصاص می‌دهد. 
این در حالیست که انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا  در این نظرسنجی تنها توانسته بود 34.8% از آرا را به‌ خود اختصاص دهد.
تنها نظر سنجی‌ که نشان داده است کاپریلس به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب می شود، نظر سنجی بوده است که در آن کاپریلس با بدست آوردن 39.7% در برابر 34.9% از مادورو پیشی گرفته بوده است. 
پس از درگذشت هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 5 مارس، شورای انتخابات ونزوئلا روز 14 آوریل را به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد. 
در انتخابات امروز نیکلاس مادورو، رئیس جمهور موقت ونزوئلا و انریکه کاپریلس رهبر اپوزیسیون ونزوئلا دو رقیب سرسخت به شمارمی‌روند.
در برخی از کشورها همچون اسپانیا، استرلیا و مالزی مهاجران ونزوئلایی رای‌های خود را به صندوق انداختند.
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار