تنها واکنش کشورهای عربی و اسلامی به پایتخت شدن قدس برای اسرائیل محکوم کردن خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الریاض چاپ عربستان ; تحت عنوان « قدس پایتختی برای اسرائیل » به قلم یوسف الکویلیت نوشت قضیه فلسطین میان ناتوانی کشورهای عربی و بی توجهی جامعه بین الملل به اقدامات اسرائیل پایمال شده است .

نویسنده با بیان اینکه این طبیعی است که در عصر تقسیم قدرت و نفوذ در دنیا جائی برای ضعیفان نباشد می افزاید نام «جان برد» در مسائل سیاسی ما ( نویسنده ) چندان متداول نیست ولی این روزها وی که وزیر امورخارجه کانادا است تیتر خبرها شده است چرا که او اولین مسوول دولتی محسوب می شود که با مسوولان اسرائیلی در قدس دیدار می کند. 

نویسنده با بیان اینکه شاید این اقدام گامی برای محک زدن واکنش کشورهای عربی باشد می افزاید تمامی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا وعده انتقال سفارت خود را از تل آویو به قدس داده اند ولی چنین چیزی به خاطر محاسبات حساس محقق نشده است ولی اقدام کانادا با وجودیکه وزنه سیاسی و نظامی هم محسوب نمی شود شاید مقدمه ای برای سایر کشورها باشد که این خط مشی را دنبال کنند. 

نویسنده این سوال را مطرح می کند که اگر سایر کشورها نیز بخواهند چنین اقدامی کنند هرچند نخواهند سفارت خود را به قدس منتقل کنند و به اینکه قدس پایتخت ابدی اسرائیل است اذعان کنند دراین صورت کشورهای عربی و اسلامی چه اقدامی خواهند کرد؟ پاسخ نویسنده این است تنها واکنش کشورهای اسلامی وعربی محکوم کردن و براه انداختن راهپیمائی است و چند روز بعد هم این مساله عادی خواهد شد به نحوی که خود مسوولان عربی واسلامی نیز خیلی عادی در قدس با مسوولان اسرائیلی دیدار خواهند کرد . 

نویسنده با اظهار تاسف درباره اختلاف میان فلسطینیان و آواره شدن آنها در کشورهای منطقه و عربی تاکید می کند حتی در کرانه باختری هم که طبق سیاست شهرک سازی اسرائیل به بخش های مجزا شده تقسیم شده است نمی توان رویای تشکیل دولت فلسطین را محقق کرد و اقدام وزیر امورخارجه کانادا مقدمه ای برای اهداف خطرناکتر است و آنچه که اکنون رخ می دهد تماما برنامه ریزی شده است تا در نهایت جامعه بین الملل « قدس پایتخت اسرائیل» را به عنوان یک واقعیت بپذیرد که البته این آخرین شکست کشورهای عربی نیز نخواهد بود.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: عربی ، پایتخت ، قدس ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار