کارشناسان سیاسی عقیده دارند قدرت نمایی آمریکا در برابر کره شمالی ، تاثیر به سزایی در وخامت اوضاع پر تنش داشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ; ساکنان جزیره کوچک یونگ پیونگ کره جنوبی که در فاصله دوازده کیلومتری کره شمالی واقع است، در خط مقدم حمله احتمالی کره شمالی به سوی همسایگانش قرار دارند. در حال حاضر جوی از نگرانی بر این جزیره حکمفرما است. کره شمالی در ماه نوامبر دوهزار و ده، جزیره یونگ پیونگ را گلوله باران کرده بودکه این حملات چهار کشته برجا گذاشت.

سونگ یونگ اوک از ساکنان یونگ پیونگ می گوید در سال دوهزار و ده، خانه اش در حملات منهدم شد.یونگ اوک گفت :خانه ام آتش گرفت. نمی توانستم به آن نزدیک شوم. مردم می کوشیدند از این جزیره فرار کنند.

جزیره یونگ پیونگ دو هزار نفر جمعیت دارد که به طور مستمر مورد حمایت چهار هزار نظامی در این جزیره قرار دارند.شهرداری جزیره پس از حمله سال دوهزار و ده، پناهگاهی بزرگ احداث کرده است که هدف از آن پیشگیری است. هاوگ جی جون از کارکنان شهرداری یونگ پیونگ گفت :همواره به فکر خطر حمله باشیم نمی توانیم به زندگی عادی ادامه دهیم به همین علت می کوشیم زیاد به آن فکر نکنیم.

پس از آزمایشهای هسته ای کره شمالی در ماه فوریه و مجازاتهای سازمان ملل، روابط بین دو کره به وخامت گراییده است. علاوه بر حملات لفظی، دو طرف به قدرت نمایی نظامی نیز می پردازند. 
کو یو هوان استاد دانشگاه دونگوک گفت : در گذشته کره شمالی حملات لفظی مکرری به کره جنوبی کرده است. پیونگ یانگ موافقتنامه های بین المللی را نقض کرد. به همین علت آمریکا به تدابیر نظامی روی آورد و جنگنده های رادار گریز با توان هسته ای (بی دو و بی پنجاه و دو) را به منطقه فرستاده است. این قدرت نمایی در قبال کره شمالی ، روابط را وخیمتر کرده است. تا زمان آزمایش احتمالی موشک پیونگ یانگ، یکی از معدود نمادهای همکاری بین دو کره ، پایان یافته است. مجتمع صنعتی کائه سونگ پنجاه هزار کارگر از کره شمالی را به کار می گرفت و شرکتهای کره جنوبی آن را می گرداندند.در مرز بین دو کره ، کارکنان کره جنوبی، آخرین محصولات تولیدی این مجتمع و مواد اولیه را از کره شمالی خارج کردند.

یکی از این افراد گفت:« از آنجا که کارخانه کائه سونگ فعالیت نمی کند، مواد اولیه را به کره جنوبی باز می گردانیم و آنها را در کارخانه ای دیگر تولید خواهیم کرد.»در حالی که ارتشهای کره جنوبی و آمریکا، در وضع آماده باش قرار گرفته اند، مردم کره جنوبی به زندگی عادی خود ادامه می دهند.طی شصت سال تنش بین دو کره، بارها و بارها، این تنشها به اوج خود رسیده است.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: تنش ، آمریکا ، روابط ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار