معاون حمل ونقل‌ و ترافیک منطقه 4 گفت: عملیات اجرایی 16 پروژه ترافیکی با اولویت تامین نیازهای رفاهی جانبازان و معلولان به پایان رسید و در اردیبهشت ماه به بهر‌برداری می رسد.

عبدالقادر میرزایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تامین نیازهای رفاهی جانبازان و معلولان سطح منطقه و بالا بردن ضریب امنیت تردد آنان در سطح معابر، ضمن مناسب سازی معابر، رمپ‌ بالا‌بر معلولان و جانبازان در محلات حکیمیه‌، اوقاف و مجیدیه‌ اجرا قرار گرفت و توسعه این بالا‌بر‌ها در برنامه‌های جاری قرار گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4، با بیان اینکه در سال گذشته توجه چندانی به تردد ایمن افراد کم‌توان و معلولان در سطح معابر نشده بود، ادامه داد: طی سال‌های اخیر عزم مدیریت شهری بر این شده تا فضای تردد این را در شهری ایمن برای جانبازان و معلولان فراهم کند.
میرزایی تصریح کرد: در این راستا احداث رمپ‌ جهت سهولت تردد معلولان در محدوده ایستگاه‌های مترو بویژه ایستگاه فرهنگسرای اشراق در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 4 ایجاد تسهیلات رفاهی برای مسافران خطوط BRT را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و اضافه کرد: به همین منظور 40 هزار متر مربع مسیر و سکو‌ در ایستگا‌ههای خط 5 اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه رسالت حد فاصل چهارراه سر‌سبز تا پل سید خندان اجرا و به پایان رسید.
وی با اشاره به اجرا اصلاح هندسی در 8 تقاطع شریانی منطقه 4 اظهار داشت: اصلاح هندسی راستگرد‌ تقاطع جعفریان‌ شعبانلو‌، اصلاح هندسی و احداث میدان بزرگراه شهید زین‌الدین زیر‌پل شهید قائمی‌، اصلاح هندسی تقاطع اتحاد با کندرو‌ شهید زین‌الدین، اصلاح هندسی فلکه چهارم تهرانپارس و ... از جمله پروژه‌های آماده افتتاح است.
میرزایی بیان کرد: به منظور کاهش حجم ترافیک و روان‌سازی عبور و مرور در سطح معابر، 3 پهلوگاه‌ فیزیکی تاکسی در فضایی به مساحت 250 متر مربع در خیابان‌های شهید آیت، فرجام و جشنواره اجرا و آماده بهره‌برداری است.
وی بهره‌برداری از بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه در این منطقه را یکی از مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح در سال 92 عنوان کرد و خاطر نشان کرد: طول عرشه این پل 214 متر به صورت سه شاخه با سه متر عرض و سه دستگاه پیکان ثابت عرشه و 8 دستگاه پله برقی احداث و آماده بهره برداری است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار