دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده به ائتلاف همه با هم در جبهه اصولگرایان معتقدم چرا که به عقیده بنده شاید این گروه‌بندی‌ها سرآغاز اختلافات جدید و تشتت بین جبهه اصولگرایان باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محسن رضایی در جمع تعدادی از نخبگان فرهنگی و سیاسی مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب با درک عمیقی نسبت به شرایط کنونی کشور این شعار با معنا و بزرگ را مطرح کردند بنابراین ماهیت مسائل کشور در سال‌جاری مسائل سیاسی و اقتصادی است.

وی افزود: در بعد سیاسی مهمترین مسئله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری محسوب می‌شود که مشارکت بالای مردم در آن ابعاد گسترده‌ای از نظام را به رخ جهانیان نشان می‌دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم سبب می‌شود یک روحیه بزرگ به ملت ارائه شود و با موفقیت و تلاش بیشتری به فعالیت‌ها ادامه دهند، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید از هر کاری که مانع حضور گسترده ملت در انتخابات شود جلوگیری کنیم؛ قطعاً ملت ایران در انتخابات پیش‌رو با حضور حداکثری لبیک بزرگی به مقام معظم رهبری می‌گویند.

وی با اشاره به بعد اقتصادی شعار سال‌جاری تشریح کرد: در بعد اقتصادی باید کار جدید و نویی انجام دهیم حماسه سیاسی پیش از این نیز در کشور داشته‌ایم و این بدان معناست که حماسه‌ای امسال باید رخ دهد که باز تکرار حماسه‌های سیاسی گذشته است.

وی متذکر شد: حماسه جدیدی در مسائل اقتصادی باید با اقدامات بزرگ ملت ایران به وقوع بپیوندد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی پیرامون موضوع مذاکره با آمریکا گفت: در بعد سیاست خارجی ایران معتقدم که آمریکایی‌ها منتظر تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر ایران هستند نه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری چرا که گمان می‌کنند این تحریم‌ها ملت ایران را فلج می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب نباید بین راه متوقف شود، افزود: معتقدم که انقلاب توانست سیاست را در ایران به کلی متحول کند ولی در حوزه اقتصاد و فرهنگ تحولی به وجود نیاورد، البته اصلاحاتی در این دو حوزه ایجاد کرد.

رضایی افزود: متأسفانه شاهدیم در کشور سیاست‌زدگی اخلاق، سیاست‌زدگی فرهنگ و در حوزه اقتصاد و حتی ورزش نیز دچار سیاست‌زدگی شده‌ایم بنابراین باید در پی یک انقلاب فرهنگی اقتصادی در کشور زندگی ایرانی اسلامی و زندگی ارزشی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه باید جامعه پیشرفته توحیدی شکل گیرد، گفت: باید در حوزه اقتصادی و سیاسی حماسه به وجود بیاوریم تا به گونه‌ای تحریم‌ها برطرف شود؛ ما نیازمندیم در کنار جمهوری اسلامی یک جامعه پیشرفته توحیدی داشته باشیم تا آن جامعه جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کند و لذا در پی تشکیل این جامعه حماسه اقتصادی و سیاسی نیز به وجود می‌آید که البته نیازمند یک جنبش بزرگ و اجتماعی است و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نیز در این جنبش نقش بسیار بزرگی دارند.


برچسب ها: دبیر ، مجمع ، تشخیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.