مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران پگاه گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت و بر اساس نتایج بررسی های مصرف، حدود 90 درصد مردم کشور دچار کمبود دریافت کلسیم هستند.

حسین چمنی در حاشیه ی همایش تغذیه ی سالم که با حضور دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد ، به خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: بنا به اعلام وزارت بهداشت و بر اساس نتایج بررسی های مصرف، حدود 90 درصد مردم کشور دچار کمبود دریافت کلسیم هستند وبه همین دلیل پوکی استخوان از بیماریهای شایع در کشور به حساب می آید.

وی افزود: پوکی استخوان كاهش توده استخواني همراه با از دست رفتن کيفيت ريز ساختار استخوان است که منجر به افزايش خاصيت شكنندگي استخوان و افزايش خطر شکستگي می گردد.

مشاور انجمن صنفی صنایع لبنی کشور تصریح کرد: مطالعات مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه تهران حاکی از آن است که حداقل 6 میلیون نفر در ایران دچار عوارض پوکی استخوان هستند.

چمنی خاطرنشان کرد: از این تعداد سالیانه 120 هزار نفر دچار شکستگی مفصل لگن خاصره شده اند و حد اقل 20 هزار نفر آنان به دلیل عوارض جانبی جان می دهند.

مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران پگاه گفت: همچنین 50 درصد آنان یعنی 60 هزار نفر دچار معلولیت شده و بدلیل زمینگیر شدن قادر به بازگشت به کار نیستند.

چمنی افزود: مصرف روزانه 3 واحد شیر و فراورده های آن (به علت برخورداری از کلسیم و فسفر قابل جذب بدن ) به همراه ویتامین D و فعالیت فیزیکی موجب استحکام استخوان می شود . /ب

برچسب ها: کمبود ، کلسیم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.