"توني كارتالوچي" نويسنده آمريكايي در مقاله جديد خود به افشاگري در مورد يكي از سوري هايي مي پردازد كه تحت عنوان "فعال حقوق بشر" از تروريست هاي سوري حمايت مي كند و با پول كشورهاي غربي سعي اطلاعات كذبي را در رسانه هاي غربي منتشر مي كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لند ديستروير ريپورت ؛ نويسنده با اشاره به يكي از معارضين سوري كه سعي كرده با فريبكاري خود را در ظاهر ديده بان حقوق بشر و فردي بي طرف نشان دهد مي نويسد "خوب است كه با "رامي عبدالرحمن" اشاره كنم. وي اكنون در انگليس سكونت دارد. وي خود اذعان كرده كه يكي از اعضاي گروههاي "معارض" سوري بوده است و خواهان سرنگوني دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه است.

در نتيجه وي يكي از غير قابل اعتماد ترين و مغرض ترين افرادي است كه در مورد بحران سوريه اظهارنظر مي كند. با اين حال در طول مدت دو سال گذشته كه از بحران سوريه مي گذرد رسانه هاي غربي به طور گسترده اي از اطلاعات بي پايه و كذب وي استفاده كرده اند. ار بدترين موارد مي توان به استفاده سازمان ملل متحد از اطلاعات اين فرد اشاره كرد.

 حتي روزنامه آمريكايي "نيويورك تايمز" به گفته هاي وي استناد كرده است و از او گفته هاي كذب وي در مقالات و تحليل هايش استفاده كرده است. نيويورك تايمز در اقدامي مضحك در ادامه مقاله اش افزوده است "اين اطلاعات از "رامي عبدالرحمن" 42 ساله بدست آمده است كه 13 سال پيش از سوريه خارج شد و اكنون در خانه مسكوني معمولي اي در انگليس اقامت دارد. با اين حال اين خود روزنامه نيويورك تايمز بود كه براي نخستين بار فاش ساخت كه وي از منابع مالي اتحاديه اروپا استفاده مي كند و از سوي كشورهاي غربي حمايت مي شود.

 با اين حال در ادامه گزارش آمده است كه عبدالرحمن از ذكر نام كشور اروپايي خودداري كرده اما ترديدي نيست كه آن كشور كمك كننده "انگليس" بوده است. عبدالرحمن مستقيما به "ويليام هيگ" وزير امور خارجه انگليس دسترسي دارد. نيويورك تايمز همچنين اذعان كرده كه دولت انگليس بدليل مخالفت وي با حكومت سوريه از وي حمايت كرده و در ادامه افزوده است "ده سال پيش و با اوج گيري مخالفت هاي وي با حكومت سوريه عبدالرحمن از طريق قاچاقچي هاي انسان به انگليس برده شد و دولت انگليس وي را در آن كشور اسكان داد." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "عبدالرحمن يك فعال حقوق بشري نيست. او يك تبليغات  چي است. او در راستاي سلطه جويي هاي واشنگتن و لندن در عراق، ليبي و ساير كشورها گام بر مي دارد. وي سعي مي كند تا با ارايه اطلاعات دروغ كاري كند تا سلطه جويي ها و تجاوزكاري هاي دولتهاي غربي را توجيه كند."

وي همانند "رافد الجنابي" عراقي است كسي كه براي اولين بار مدعي شد كه عراق داراي "سلاح هاي كشتار جمعي" است و باعث آغاز جنگي از سوي كشورهاي غربي شد كه ده سال به طول انجاميد و هزينه هاي جاني و مالي فراواني را بر دوش ملت عراق گذاشت. با اين حال عليرغم ليبي و عراق كشورهاي غربي در ساختن گروههاي مخالفي كه بتوانند آنها را بعنوان "شورشيان طرفدار دموكراسي" در سوريه معرفي كنند شكست كنند. در واقع غرب در حال تسليح نيروهايي در سوريه است كه با گروههايي افراطي از جمله "القاعده" مرتبط هستند. آنان از عوامل خود در سوريه تحت عنوان "فعالان حقوق بشر در سوريه" استفاده ابزاري مي كنند." 

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سوریه ، ناظر ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار