استان مازندران پارسال با صادرات 404 میلیون دلاری جهش صادراتی بی سابقه ای را نسبت به چند سال گذشته کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : پیش بینی صادرات برای پارسال 8/250 میلیون دلار برای استان مازندران بوده که با توجه به صادرات 404 میلیون دلاری،میزان 161 درصد از اهداف صادراتی استان محقق شد.

هاشم پور با بیان اینکه صادرات استان پارسال نسبت به سال 90 رشد چشمگیری داشته افزود : استان مازندران در جهش صادراتی پارسال با رشد 49 درصدی و افزایش 132 میلیون دلاری صادرات نسبت به مدت مشابه سال 90 مواجه شده است.

وی با اشاره به میزان صادرات پارسال استان تصریح کرد : مازندران پارسال بیش از 2 میلیون و 330 هزار تن انواع مواد غذایی (بیسکوئیت،پوره،نوشابه و آب معدنی، رب گوجه فرنگی،آبمیوه و کنسانتره و ...)،سیمان،محصولات کشاورزی (مرکبات،کیوی،گل و گیاه ...) انواع مواد معدنی،مصالح ساختمانی،مصنوعات چوبی،... به ارزش 404 میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف داشته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران گفت : کشورهای عراق،روسیه،آذربایجان،ترکمنستان،تاجیکستان،ازبکستان،قزاقستان،ارمنستان،افغانستان،ویتنام،هنگ کنگ،مالزی،امارات،سوریه،لبنان،ترکیه،چین و ژاپن و ...کشورهای هدف صادراتی استان مازندران هستند./ب

برچسب ها: جهش ، صادرات ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.