استاندار بوشهر گفت: با توجه به این که اولویت کاری این استان بازسازی مناطق زلزله زده است، مدیران تا پایان بازسازی این مناطق مرخصی و تعطیلی ندارند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،فریدون حسنوند روز شنبه در جمع مدیران و مسوولان استان بوشهر در بخشداری ˈشنبه ˈ افزود:همه تلاش ما بازگرداندن مردم به زندگی عادی است و مردم هم باید در این زمینه همراهی کنند.

وی اظهار کرد:با توجه به این که در آستانه انتخابات هستیم، فعالیت های انتخاباتی نباید مانع از خدمات دهی و کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده شود..

حسنوند اضافه کرد:تا پایان امروز (شنبه) باید پنج هزار تخته پتو و دو هزار دستگاه چادر گروهی دیگر که نیاز اولیه آسیب دیدگان است، در منطقه توزیع شود.

وی ادامه داد:بااین حال ستاد انتخاباتی نیزدرمناطق زلزله زده ازامروز شروع به کار می کند و بخشدار باید متصدیان امور را در محل های تعیین شده مستقر کند و همه امور طبق روال عادی خود ادامه یابد.

حسنوند گفت:طبق مصوبه هیات دولت ، بنیاد مسکن مسوولیت بازسازی مناطق زلزله زده را برعهده دارد و دستگاه های اجرایی نیز باید همکاری کنند و شرکت برق هم برای تامین روشنایی این مناطق همت کند.

استاندار بوشهر بیان کرد:همچنین کار جمع آوری کمک‌های مردمی به‌عهده کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است و توزیع غذا و مواد غذایی در این مناطق با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت باید صورت گیرد.

حسنوند افزود:اداره کل بهزیستی هم باید از امروز بازتوانی آسیب دیدگان را آغاز کند تا مردم آسیب دیده به زندگی عادی خود برگردند.

استاندار بوشهر با اشاره به تعیین هشت نقطه برای اسکان حادثه دیدگان در مناطق زلزله زده بر ایجاد سرویس بهداشتی ، حمام و ایجاد شعبه بانک مسکن و سامانه عابر بانک در این مناطق تاکید کرد.

حسنوند همچنین تشکیل سامانه سایت اداری بهسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده را ضروری دانست و افزود:با تشکیل این سامانه که مرکز آن در بخش ˈشنبهˈ قرار خواهدداشت، نیازهای زلزله‌زدگان مشخص و بازسازی این مناطق با شتاب بیشتری انجام می شود.

وی ادامه داد:این سایت اداری باید در همه روستاها و مناطقی که زلزله به آنها آسیب رسانده است ، ایجاد شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: ورود خبرنگاران به مناطق زلزله زده به استثنای خبرنگاران صدا و سیما باید با مجوز و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی باشد.

زلزله ای به بزرگی 1/6 ریشتر ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه روز 20 فروردین بخش های شنبه ، طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند که براثر آن 37 نفر کشته و یکهزارو 50 نفر مصدوم شدند و سه هزارو 100 واحد مسکونی تخریب شد./ک
 
منبع:ايرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.