عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري گفت: در نظام مردم سالاري ديني همه مسئولان توسط مردم انتخاب مي شوند بنابراين ما معتقديم ضريب حضور مردم در انتخابات با ضريب امنيت ملي سنجيده مي شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،ظهر شنبه در همايش سراسري اتحاديه دانشجويان سراسر كشور اظهار كرد: تاكنون در طول سي و چهار سال گذشته هر سال يك انتخابات برگزار شده و اين مقوله براي رسانه ها، مردم و فرهيختگان از اهميت بالايي برخوردار است.

حضور مردم صحنه اي براي نمايش قدرت ايران

وي يادآور شد: ساير امور كشور در هنگام انتخابات تحت الشعاع قرار مي گيرد و به همين دليل مقرر شد دو انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر باهم و انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس نيز باهم برگزار شود.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با تاكيد بر اينكه حضور مردم در صحنه يكي از گردنه هايي است كه مردم ايران قدرت خود را به نمايش مي گذارند، افزود: انتخابات رياست جمهوري مختصات ويژه اي دارد و ظرف 3 سال گذشته نقاط قوت و ضعف رئيس جمهورها بررسي شده است.

وي با بيان اينكه مطابق فرمايش مقام معظم رهبري دولت بايد خصوصيات مثبت رئيس جمهوري را دارا باشد و خصوصيات منفي آنان را از خود دور كند، گفت: وضعيت اقتصادي، صادرات، اشتغال و سياست هاي داخلي را بايد با تحليل هاي منتقدانه خود بررسي كرد.

وي عنوان كرد: در امر برنامه ريزي كشور تعادل و ثبات از اهميت بالايي برخوردار است و اگر با رشد موضعي به پيش رويم به مشكل برمي خوريم.

وي با تاكيد بر اينكه در حوزه هاي اقتصادي و ساير بخش هاي كشور بايد حركتي جامع و معتدل انجام داد، يادآور شد: طي سال هاي گذشته برخي از دولت ها به دنبال حل مسئله و برخي به دنبال توسعه سياسي و اقتصادي بوده اند و برخي از اين توسعه ها با هم متضاد بوده است.

شجاعت در اعلام مواضع

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با اشاره به مشخصه هاي دولت نهم و دهم تصريح كرد: اين دولت اقدامات مثبتي را انجام داده كه در طول انقلاب نظير نداشته و به طور مثال شجاعت در اعلام مواضع، تلاش و خدمت رساني بيشتر به مردم از جمله شاخصه هاي مثبت دولت نهم و دهم بوده است.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان ادامه داد: افزايش نرخ بيكاري و توجه به بنگاه هاي زود بازده از ضعف هاي اين دولت بود چرا كه رئيس جمهور با توجه به اينكه طرح بنگاه هاي زودبازده در گذشته با شكست مواجه شده بود اين طرح را احيا كرد و پس از مدتي عده اي نقدينگي ها را گرفته و دلالي به راه انداختند.

وي با اشاره به مسكن مهر نيز گفت: مسكن مهر پروژه خوبي بود و ظرف 40 سال گذشته همواره يكي از مشكلات خانوارها ثابت نبودن قيمت مسكن قلمداد مي شد اما اين طرح جامع و كامل نبود.

وي بيان كرد: در حال حاضر بانك مسكن 40 هزار ميليارد تومان به بانك مركزي بدهكار شده و اين همه در حالي است كه قيمت مسكن نيز كنترل نشده است.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر بلايي عظيم بر سر سياست هاي پولي كشور بوجود آمده و اگر قرار باشد در برنامه ها و پروژه ها همخواني و همراهي نباشد معضلاتي بسياري در كشور ايجاد مي شود.

وي با بيان اين مطلب كه در بخش هاي اقتصادي و گراني دولت تلاش كرد كه قيمت ارز ثابت بماند، عنوان كرد: دولت نهم با 70 هزار ميليارد تومان نقدينگي كشور را تحويل گرفت و امسال اين حجم نقدينگي از 500 هزار ميليارد تومان عبور كرده و در حال حاضر نقدينگي 7 برابر شده است.

تورم يك رقمي نشد

وي عنوان كرد: هم اكنون رشد اقتصادي زير 14 درصد بوده و رشد نقدينگي بالاي 20 درصد است و اين امر در حالي رخ مي دهد كه در چشم انداز بيست ساله قرار بود رشد اقتصادي ساليانه 8.6 درصد باشد، تورم يك رقمي و اشتغال كامل شود.

باهنر گفت: در بعضي از بخش ها همانند علم و فناوري دولت موفق عمل كرده اما در بخش اقتصاد موفقيتي حاصل نشده است.

وي با اشاره به اينكه ظرفيت و نيروي انساني مي تواند به پيشرفت اقتصادي كشور كمك كند، افزود: بنده معتقد و مدعي هستم كه صنعت نفت صد سال سابقه دارد اما قيمت متخصصين نفت اگر درست از آنها استفاده شود بزرگترين سرمايه ها را براي كشور فراهم مي كند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با تاكيد بر اينكه دولت نهم و دهم به مسائل و برنامه هاي كشور با ديد پروژه اي نگاه كرده و هيچ گونه خرد جمعي براي اجراي برنامه ها وجود نداشته است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر معرفي كردن وزرا پيش از راي آوردن گفت: هيچ وزيري قبل از راي آوردن نبايد معرفي شود چرا كه اين امر يكي از اشتباهات دولت فعلي است.

وي افزود: يكي ديگر از اشتباهات رئيس جمهور فعلي اين بود كه مسئوليت قواي كشور را قبول نداشت و گمان مي كرد هركس را به مجلس معرفي مي كند بايد راي بياورد.

مهمترين مشكل امروز حوزه اقتصاد است

وي تاكيد كرد: در حال حاضر مشكلات بسياري در دولت مشاهده مي شود اما مهمترين مشكل امروز در حوزه اقتصاد است هر چند كه تحريم ها نيز در اين حوزه بي اثر نبوده است.

وي با اشاره به رابطه با آمريكا عنوان كرد: حكومت نظام اسلامي ايدئولوژيك است و بر روي اين اصل هيچ كس حق معامله ندارد و در اين راستا كشور ما با آمريكا مشكلاتي دارد كه يكي از مشكلات رابطه آمريكا با اسرائيل است.

وي تصريح كرد: داشتن رابطه و نداشتن رابطه ارزش نبوده بلکه در سیاست خارجی باید بر مبنای منافع ملی حرکت کنیم.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبري اعلام كرده اند كه هركس با رژيم صهيونيستي وارد جنگ شود در كنارش قرار مي گيريم  و اين نظام تاكنون به بركت استقلال و دفاع از ارزشها پايدار بوده است.

ادبيات ديپلماسي ما سخيف است

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان تاكيد كرد: در رابطه با آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي تعدادي از مسئولين با عجله و عدم استفاده از خردجمعي هزينه ها را براي اين كشور بالا مي برند و به طور مثال در حوزه انرژي هسته اي 4 قطع نامه صادر شده در حالي كه مي توانستيم با برقراري ادبيات ديپلماسي مانع صدور 4 قطع نامه شويم.

وي يادآور شد: متاسفانه امروز ادبيات ديپلماسي ما سخيف است و اين امر به بدتر شرايط كشور دامن مي زند.

وي در بخش ديگري از سخنانش در خصوص هزينه هاي تبليغاتي خود براي شركت در انتخابات گفت: هزينه هاي تبليغات در انتخابات براي اين كشور يك معضل شده و تنها كاري كه مي توان براي مقابله با اين معضل انجام داد اين است كه رسانه ملي با90 درصد تبليغات مصداقي كانديداها را از تبليغات شخصي بي نياز كند.

كانديداتور هاشمي رفسنجاني تركيب زمين بازي را تغيير مي دهد

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان گفت: كانديداتور هاشمي رفسنجاني تركيب زمين بازي را تغيير مي دهد.

محمدرضا باهنر اظهار كرد: حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات زمين بازي را تغيير مي دهد هر چند كه به مصلحت نيست كه او در اين عرصه شركت كند.

وي با تاكيد بر اينكه بي ترديد کاندیدا شدن هاشمی بزرگ‌ترین اشتباه سیاسی او خواهد بود، ادامه داد: با حضور هاشمي رفسنجاني قطعا حسن روحاني نيز كنار مي كشد.

وي ادامه داد: حسن روحانی وی نیم نگاهی به اصلاح‌طلب داشته و نیم نگاهی به اصولگرا و نگاهی به هاشمی نیز دارد و در صورت آمدن هاشمي، روحاني نخواهد آمد.

وي سپس با اشاره به وحدت اصولگرايان بيان كرد: باید اصولگرایان در انتخابات به وحدت برسند و دراين مسير ائتلاف پنج‌گانه از همان ابتدا برای پیوستن اصولگرایان به این گروه اعلام عمومی کرده است.

وي يادآور شد: ما خواستار وحدت و پیوستن ائتلاف سه‌گانه به پنج‌گانه هستیم وخواستار این هستیم که اصولگرایان به یک ساز و کار مشخص برسند.

برچسب ها: ضریب ، حضور ، مردم ، انتخابات ، سنجیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.