مراسم تجلیل از 90 سرباز وظیفه دوران دفاع مقدس در آیین صبحگاه یگان های لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛ در این مراسم که صبح شنبه در آستانه 29 فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده این لشکر امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی با تجلیل از جانبازان حاضر در جایگاه به تجلیل از حماسه آفرینی های کارکنان وظیفه ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: بار سنگینی از 8 سال دفاع مقدس روی دوش سربازان ما بود و بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر سرباز فقط در ارتش آموزش دیده و به مناطق عملیاتی اعزام شده اند.

وی افزود: بیش از 30 هزار نفر از شهدای ارتش از کارکنان وظیفه و سربازان هستند و لذا این عزیزان هم دین بزرگی به گردن انقلاب،اسلام و 8 سال دفاع مقدس دارند و ملت بزرگ ایران آنها را فراموش نخواهند کرد.

فرمانده لشکر77 پیروز ثامن الائمه(ع) با اشاره به 21 فروردین ماه، چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت:شهید صیاد شیرازی دین بزرگی بر گردن همه مردم ایران و انقلاب ایران دارد چرا که ایشان قبل از پیروزی انقلاب مبارزات خود را شروع کرد و بعنوان مالک اشتر زمان خود در همه ابعاد الگو بود.

وی افزود: آن شهید بزرگوار از لحاظ اخلاق، ایمان، اخلاص،شجاعت، شهامت، شهادت طلبی، ولایت پذیری محض، دینداری و ابعاد نظامی و علمی یک الگو و اسوه برای همه نیروها بود.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی افزود: جوان ترین فرمانده نیروی زمینی در تاریخ ارتش های جهان با نبوغ نظامی خود در بیش از 480 عملیات نظامی بهترین عملکرد را داشت.

وی ادامه داد: وقتی شهید صیاد توسط منافقین کوردل به شهادت رسید صدام طی تماسی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین از وی تشکر و اعلام کرده بود که پرونده این افسر جوان هنوز و بعد از 11 سال روی میز من بوده است و عقده او در دل من مانده بود.

فرمانده لشکر77 پیروز ثامن الائمه(ع) در ادامه با تبریک فرارسیدن 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شاه چون وابسته به اجانب بود و پایگاه مردمی نداشت ارتش را تجهیز کرده بود که در زمان بحران از آن برای سرکوب كردن انقلابیون و تداوم حکومتش استفاده کند اما درست در زمانی که ارتش می توانست این کار را بکند به دلیل وجود بدنه مومن و مذهبی چون شهید صیادها،شهید بابایی ها،شهید ستاری ها، شهید نامجو ها و هزاران ایثارگر و از خود گذشته دیگر موفق به این کار نشد.

امیر سرتیپ جهانشاهی اظهار امیدواری کرد سال جدید که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نام گذاری شده است سالی بربرکت برای همه ایرانیان و توام با اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد./ک

برچسب ها: سرباز ، لشکر ، دوران ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.