قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز و غزه در فلسطین به امضا رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، شهردار تبریز امروزدر آیین امضای این قرارداد گفت: تبریز به عنوان شهری با قدمت سه هزار و 500 سال در تاریخ، امروز در اغلب نقاط و كشورهای جهان شناخته شده است.

نوین افزود: موضوع خواهرخواندگی تبریز با غزه در سال 87 به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه از سوی شورای اسلامی شهر تبریز مورد تأكید و تصویب قرار گرفت.

وی گفت: مقدمات خواهرخواندگی تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع و شهر غزه به عنوان نماد مقاومت و ایثار و پایداری همزمان با جنگ دوم غزه با این رژیم غاصب در دستور كار قرار گرفت.

وی افزود: قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه در نهایت پس از طی مراحل لازم دیپلماتیك امروز به امضای شهرداران دو شهر رسید.

شهردار تبریز تلاش برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه‌های عمرانی، شهرسازی، حمل و نقل، توسعه شهری، خدمات شهری، خدمات فنی و مهندسی، توسعه روابط اقتصادی، مشاركت در بازسازی غزه از جمله مفاد مورد تفاهم در قرارداد خواهرخواندگی تبریز با غزه به شمار می‌رود.

وی مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهیونیست را مایه غرور و سربلندی جهان اسلام و تمام آزادی خواهان جهان برشمرد و این سطح از مقاومت را زمینه‌ ساز بیداری و هوشیاری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه دانست.

نوین از اعزام قریب ‌الوقوع كاروان دوستی تبریز به غزه برای اعلام حمایت مجدد مردم و مسوولان این شهر با ملت در بند این شهر و بررسی راه‌های كمك تبریز به بازسازی غزه خبر داد. /ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.