رئيس‌جمهور با بيان اينكه سفرهای نوروزی نشان داد در مجموع منابع مالی که در اختیار مردم است، قابل توجه است و باید کاری کنیم سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری درازمدت برود، گفت: باید با تسهیلات مختلف، زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی را فراهم آورد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور ظهر امروز(شنبه) در اجلاس سراسری مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین کارهایی که شما باید انجام دهید تغییر دادن مسیر سرمایه کشور است چرا كه اگر بخش مهمی از سرمایه و منابع به سمتی ناپایدار حرکت کند هر قدر هم شما تلاش کنید اتفاقی نمی‌افتد.

وی در ادامه افزود: لازمه این تغییر، تغییر ذهنیت‌ها و اولویت‌ها در برنامه‌ریزی اقتصادی مردم است چرا كه نمونه این تقاضای کاذب را می‌توان در بازار سکه و ارز دید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: سفرهای نوروزی نشان داد در مجموع، منابع مالی که در اختیار مردم است، قابل توجه است و باید کاری کنیم سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری درازمدت برود.

وی همچنين تصريح كرد: برای اینکه اقتصادمان متکی به نفت نباشد باید روی منابع بومی مثل زمین و معدن که هنوز در کشور ما ناشناخته است، سرمایه‌گذاری کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: 50 میلیون هکتار اراضی قابل کشت، 100 میلیون هکتار مرتع، حدود 13 میلیون هکتار جنگل و منابع سرشار معدنی و کویر وجود دارد که می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت هدایت کرد.

وی ادامه داد: دشمن تلاش کرد گرد یأس را میان مردم بپاشد اما سفرهای نوروزی نشان داد که مردم ما با نشاط بودند و دشمنان ملت در خیز اولیه شکست خورده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فشارهای دشمن ادامه دارد اما مطمئناً قطع خواهد شد، افزود: ان‌شاء الله انتخاباتی پرشکوه خواهیم داشت که همه چیز را به نفع ملت عوض خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به کارشکنی‌ها و محدودیت‌هایی که در موضوع غنی‌سازی به ایران اعمال شد، گفت: پیشرفت‌های هسته‌ای محصول اعتماد به مردم است، آیا نمی‌شود به همین مردم در حوزه های کشاورزی و صنعت اعتماد کرد؟

وی افزود: باید با تسهیلات مختلف، زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی را فراهم آورد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران دوران انقلاب و دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشته است، گفت: صدها سال ایران اشغال شد اما اشغالگران محو شدند و ایران ماند.

احمدی‌نژاد تلاش‌های دشمن را در مقابله با ملت ایران شکست خورده دانست و خاطرنشان كرد: ملتی که تاریخ و تمدن را ساخته و تمدن، علم و صنعت جهان مدیون آن ملت یعنی ملت ایران است، از این گردنه ها هم با صلابت عبور خواهد کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار