خبرگزاري "شين هوا" در گزارشي جديد تحت عنوان "اختلال تحصيل دانشجويان سوري در جريان بحران دو ساله سوريه" به تاثير منفي اقدامات تروريست هاي سوري بر وضعيت تحصيل دانش آموزان و دانشجويان سوري در آن كشور پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، خبرگزاري "شين هوا" با توصيف وضعيت سوريه امروز و اقدامات تروريستي تروريست هاي سوري عليه نهادهاي آموزشي سوريه مي نويسد "با صداي شليك خمپاره، كلاس هاي درس در مدارس دمشق تعطيل مي شوند: دانش آموزان كتابهاي خود را مي بندند و معلمان با فرياد از آنان مي خواهند تا در كنار يكديگر بمانند و از پنجره ها دور شوند. شليك خمپاره تروريست ها به نزديكي مساجد نيز مجروحيني را برجاي گذاشته است." 
"شين هوا" در ادامه با اشاره به تاثير منفي حملات تروريستي تروريست هاي سوري بر وضعيت روحي و رواني دانش آموزان سوري مي افزايد "حملات دو سال گذشته تروريست ها در سوريه، تاثيرات منفي عميقي را بر وضعيت رواني دانش آموزان سوري گذاشته است. بسياري از دانش آموزان سوري از ازدحام جمعيت در كلاس هاي شلوغ خود گلايه دارند. بسياري از مدارس حومه دمشق بدليل خرابكاري هاي تروريست ها يا تعطيل شده و يا آنكه بطور كامل در جريان درگيري نيروهاي مردمي و ارتش سوريه با تروريست هاي سوري  ويران شده اند." 
"شين هوا" از مصاحبه با يكي از دانش آموزان سوري مي گويد و مي افزايد "يكي از دانش آموزان كلاس دوازدهم مدرسه "صلاح الدين" در دمشق پايتخت سوريه در جريان درگيري هاي دو سال گذشته در آن كشور بسياري از اعضاي خانواده، دوستان و  خويشاوندانش را از دست داده است.  او خاطرات تلخي را در ذهن دارد. وي سعي مي كند تا بر تجربيات تلخش فايق ايد و در اين باره مي افزايد "من مي بايستي در مورد آينده ام فكر كنم... با اين حال نمي توانم گذشته را به اين راحتي فراموش كنم." "رزان رمضان" ديگر دانش آموز آن مدرسه در مصاحبه با ما اظهار داشت كه برادرش در آغاز درگيري ها در سوريه از سوي تروريست ها ربوده شد. وي با ابراز ناخرسندي از اقدامات تروريست هاي سوري مي افزايد "ما اتفاقاتي را ديديم كه بشدت بر روي زندگي مان تاثير گذاشته است. در بسياري از موارد، ما عزيزان مان را از دست داده ايم. با اين حال، من تلاش مي كنم كه هنوز هم در كلاس درس حاضر شوم." 
خبرگزاري "شين هوا" با اشاره به آرامش پيش از آغاز اقدامات تروريستي تروريست هاي در سوريه مي افزايد "دمشق تا پيش از دوسال گذشته در آرامش به سر مي برد. با اين حال اخيرا شواهدي مبني بر شليك خمپاره از سوي تروريست هاي سوري به سوي نواحي مختلف آن كشور ديده شده است. دست كم پنج مدرسه در اثر شليك خمپاره ها آسيب ديده اند. طبق ارزيابي هاي انجام شده تقريبا 15 مدرسه بطور كامل تخريب شده اند كه هزينه بازسازي آنها در حدود 375 ميليون پوند سوري است و در ديگر نواحي نيز در حدود 122 مدرسه آسيب ديده اند كه براي بازسازي مجدد به 183 ميليون پوند سوري هزينه نياز دارند. با اين حال كاركنان مدارس سوريه نيز نهايت تلاش خود را براي ادامه كار انجام مي دهند. "ژانت عبدالحميد" يكي از مديران مدارس در سوريه در مصاحبه با خبرگزاري "شين هوا" گفته است كه تلاش مي كند تا جوي "سالم و آرام" را در مدرسه حفظ نمايد. وي در ادامه با اشاره به كمبود كلاس بعنوان يكي از تبعات اقدامات تروريستي در سوريه مي افزايد "تا پيش از آغاز بحران در سوريه، تعداد دانش آموزان ما به بيش از 600 تا 700 نفر مي رسيد. با اين حال در نتيجه شدت گرفتن بحران در سوريه، تعداد دانش آموزان مدارس ما به بيش از 1200 نفر رسيده است كه بسياري از آنان از نواحي حاشيه اي و ساير شهرهاي كشور آمده اند. تنش در كشور افزايش يافته است اما من تلاش مي كنم اين احساس را در ميان دانش آموزان ايجاد نمايم كه ما همگي اعضاي يك خانواده هستيم." 









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار