کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر در سن و سال آیت‌الله هاشمی بودم، خودم را نامزد انتخاباتی نمی‌کردم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف سه‌گانه پيشرفت و کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پيش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اولویت‌های برنامه‌های شما چیست؟ گفت: یک سلسله مشکلات و مسائل وجود دارد که باید در دستور کار هر دولتی که در آینده تشکیل خواهد شد، قرار گیرد كه در راس این اولویت‌ها مسائل اقتصادی و مسائل حوزه سیاست خارجی است و پس طبیعی است که اولویت را به این دو جنبه می‌دهیم.  
 
وي در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم دولت آینده باید اعتماد جامعه را به عقلانی بودن تصمیم‌گیری‌ها جلب کند و این اعتماد تقویت شود، لذا این یکی از وظایفی است که دولت آینده باید بر عهده داشته باشد. بنده نیز این جنبه منطقی و عقلانی بودن تصمیم‌گیری‌ در فضای جامعه را باور دارم و معتقدم مردم باید به سازوکاری که دولت برای اداره کشور در پیش گرفته، اعتماد کنند.
 
 کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اینکه  نظرسنجی‌ها از سوی چه کسانی صورت می‌گیرد، گفت: نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته به سفارش ائتلاف سه‌گانه نبوده و از طرف دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است و ما نیز به آنها توجه داریم، اما آنها ساز و کارشان را ائتلاف سه‌گانه تعیین نکرده است.  
 
وی ادامه داد:‌ ائتلاف پیشرفت برای نظرسنجی سازوکاری طراحی می‌کند که بتواند آنرا مورد استفاده قرار داده و این نظرسنجی در پایان برای انتخاب از میان این سه نفر تاثیرگذار خواهد بود.
 
در ادامه اين نشست خبري حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زاکانی نیز به این ائتلاف افزوده می‌شود، اظهار داشت: زاکانی و هر اصولگرای دیگری که بتواند درصد قابل توجهی از آرا را داشته باشد می‌تواند به ائتلاف بپیوندد؛ در ائتلاف بر روی اصولگرایان باز است.  
 

وی ادامه داد: هیچ تقسیم پستی‌اي اساس تصمیم‌گیری ما نیست؛ تعهد ما سه نفر برای انقلاب است و ما انتظار نداریم که اگر شخصی از ما سه نفر انتخاب شود، مسئولیت و پستی را به دو نفر دیگر دهد؛ چه از ما سه نفر و چه از اصولگرایان دیگر انتخاب شوند ما متعهد هستیم که به او کمک کنیم.
 
حدادعادل همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خصوص برنامه هسته‌ای چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: سیاست‌های هسته‌ای کشور روشن است ما هیچ سخن غیرمنطقی نداریم که بخواهیم در آینده آنرا تغییر دهیم.  
 
کاندیداي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: ما آنچه از آمریکا انتظار داریم واقع‌بینی‌ و کنار گذاشتن دشمنی و همان سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند؛ "نمی‌شود اسلحه را در شقیقه یک فرد گذاشت و با او مذاکره کرد". ملت ایران ملتی نیست که در چنین شرایطی حاضر به مذاکره باشد اگر آمریکا منطقی باشد مسئله هسته‌ای ايران قابل حل است.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره هدفمندی یارانه‌ها و موضع دولت آینده در قبال آن نیز گفت:‌ یارانه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، قطع یارانه‌ها در شرایط فعلی کاری نیست که از عهده دولتی برآید ولی باید در درازمدت و با انگیزه برای ادامه آن تصمیم‌گیری شود.  
 
حدادعادل افزود: ما به عنوان یک تصمیم هدفمندی‌یارانه‌ها را مفید می‌دانیم اما اینکه دائما آنرا اضافه و تا ابد ادامه دهیم نیازمند تصمیم کارشناسی است که دولت آینده نسبت به آن باید تدبیر داشته باشد که آیا ادامه پیدا کند یا خیر.

 حداد عادل در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالي درباره ایران با غرب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بنای دشمنی با کشورهای دیگر را ندارد و حس استقلال کشور برای‌ ما مهم است و اگر غرب به این اصل بنیادی انقلاب ما احترام بگذارد بقیه مسائل قابل حل است 
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: احساس می‌کنیم تصمیم‌گیری‌های غرب یکسره غیر واقع‌بینانه بوده و این تصمیم‌گیری‌ها به خاطر فشارهاي رژیم صهیونیستی است که اگر غرب از این رژیم فاصله بگیرد می‌تواند واقع‌بینانه‌تر درباره ایران اظهار نظر کند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه پس از نهایی‌شدن یک نامزد انتخاباتی در ائتلاف پیشرفت دو نفر دیگر تا قبل از انتخابات چه وظایفی را بر عهده خواهند داشت، تصریح کرد: طبعا از آن یک نفر پشتیبانی می‌کنیم.  
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره زمان برگزاری نظرسنجی از سوی ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: زمان برگزاری نظرسنجی به تاریخ اعلام نهایی فرد واحد در ائتلاف پیشرفت بستگی دارد و اجراي نظرسنجی یکی از راه‌های دستیابی به کاندیدای واحد است؛ ممکن است ائتلاف پیشرفت اضلاع دیگری را هم برای تعیین کاندیدای واحد در دستور کار خود قرار دهد.
 
حداد عادل درباره برگزاری جلسه ائتلاف سه‌گانه با ائتلاف 5 نفره اصولگرایان گفت: ما با ائتلاف 5 نفره جلسه مشترک نداشتیم.
 
كانديداي دور يازدهم انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به این سوال که چرا در مقابل عملکرد احمدی‌نژاد سکوت می‌کند، ادامه داد: از آنجایی که دولت فعلی هنوز مشغول به کار است و باید طوری نقاط ضعف بیان شود که باعث تضعیف آن نشود، در سال‌های اخیر برای اینکه مسائل جنجال‌برانگیز نشود و با توجه به روحیات افراد، همواره‌ راه‌حل‌های خودم را در پیش گرفتم و این اقدامات لزوما نباید همیشه رسانه‌ای شود.
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه من در مقابل آنچه که خطا می‌دانم ساکت نمی‌مانم، گفت: زمانی که سعی کردم موضوع سعید مرتضوی مطرح نشود نگرانی من از چیزی بود که ماجرای 15 بهمن را در مجلس بوجود آورد؛ از این رو مشخص شد چرا نگذاشتم در پایان مجلس هشتم استیضاح وزیر کار صورت گیرد.
 
وی درباره جلب مشارکت عمومی و فعالان بخش اقتصادی در دولت ‌آینده تصریح کرد: در هر کشوری باید فعالیت‌های اقتصادی به مردم سپرده شود چرا که دولت تاجر خوبی نیست و هر چه تصدی‌گری دولت بیشتر شود، از رونق اقتصادی کاسته می‌شود و فساد افزایش می‌یابد؛ مدیریت اقتصادی مطلوب در دولت آینده باید با استفاده از سیاست‌گذاری‌های مناسب، تامین زیرساخت‌ها و افزون‌شدن نظارت‌ها از طریق واگذاری آن به مردم صورت گیرد.  
 
حداد عادل درباره دعوت محسن رضایی به ائتلاف پیشرفت ادامه داد: از این موضوع خبری ندارم.
 
این نماینده مجلس با اشاره به سفرهای استانی احمدی‌نژاد و بیان وعده‌های درازمدت تاکید کرد: شاید منظور وی از این اظهارات ادامه روند اجرایی کشور از سوی خود او است.


حدادعادل درباره شاخص‌های انتخاب کاندیدا واحد از سوی ائتلاف پیشرفت افزود: ائتلاف پیشرفت مجموعه‌ای ازشاخص‌ها را برای تعیین فرد واحد در نظر خواهد گرفت ولی نظرسنجی‌ها، توانایی و صلاحیت فرد نیز در انتخاب فرد واحد تاثیرگذار است؛ ما هنوز درباره اینکه چه کسی کاندیدا نهایی ائتلاف شود به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم ائتلاف پيشرفت به عنوان الگویی از وحدت در فضای سیاسی کشور نقش ایفا کند و جامعه باید به این باور برسد که دستیابی به وحدت ممکن و مفید است؛ ما در ائتلاف پيشرفت به جای سر دادن شعار وحدت می‌خواهیم عملا وحدت را محقق کنیم و نشان دهیم برای خدمت به انقلاب لازم نیست با یکدیگر بجنگیم چرا که می‌توان لحظه‌ای کنار کشید و به کسی که می‌خواهد کار کند، کمک کرد.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به برگزاری همایش صدهزار نفری سفرهای استانی رئیس‌جمهور در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: صریحا با برگزاری این همایش مخالفم و آنرا خلاف شعار صرفه‌جویی دولت می‌دانم چرا که اگر این صدهزار نفر هر یک حداقل 500 هزار تومان هزینه برای آمدن به تهران به دولت تحمیل کنند مبلغ قابل توجهی می‌شود و اگر من جای دولت بودم برای صرفه‌جویی برای تشکر از دست‌اندرکاران سفرهای رئیس جمهور چنین کاری را انجام نمی‌دادم.
 
حدادعادل درباره اولویت‌های سیاست خارجی گفت: در سیاست خارجی باید به هماهنگی و یک‌دستی نظر مسئولان در برخورد با موضوعات سیاست خارجی اهتمام شود و از صدر تا ذیل مسئولان سیاست خارجی هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده کاندیدا شود، چه توصیه‌ای به وی دارید؟ اظهارداشت: توصیه باید وقتی صورت گیرد که طرف مقابل حاضر به شنیدن آن باشد ولی من در این باره می‌توانم بگویم که اگر در سن آیت‌الله هاشمی بودم خودم را نامزد انتخاباتی نمی‌کردم.
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین درباره برگزاری همایش روز فیلسوف به ریاست خود در تهران خاطرنشان کرد: این همایش علی‌رغم تصمیم‌گیری‌های کارشکنانه بین‌المللی و یونسکو به صورت بین‌المللی برگزار شد و بسیاری از فیلسوفانی که از قبل قرار بود در این همایش شرکت کنند و در پایان این همایش جمع‌بندی خودمان را به یونسکو منتقل کردیم.  
انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
مگر سن ملاك ناتواني است دليل كه نداريد به سن شان گير دهيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
mehdi
۱۰:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
به شما ربطی نداره درباره کاندیدا شدن آقای هاشمی نظر بدبد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی و امنیت فرهنگی : فقط با فیلسوف عادل و دانا ؛ جناب آقای دکتر حداد عادل امکان پذیر است و لاغیر .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
کاندید ریاست جمهوری و سیاست مدار فقط حسین رسولی نژاد

* حسین رسولی نژاد
* حسین رسولی نژاد
* حسین رسولی نژاد

مردی که سراسر وجودش خرد و نیکی است ....

( فعال سیاسی در وزارت خانه اقتصاد کشور )
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
مگه آقای هاشمی چی کم تراز نامزدای دیگه داره که نباید نامزد انتخابات بشه؟به نظرمن که برای نامزدشدن هنوزهم دیرنشده .من دعا میکنم که نامزد انتخابات بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
آقای حداد عادل نظرتون واسه خودتون نگهدارید
Iran (Islamic Republic of)
ولی اله خوش نظر شهرضا
۲۲:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
مواضع اقای حداد همیشه واقعی و روشن و مطابق منویات حضرت اقا بوده انشا اله منشا خیرات بیشتربرای انقلاب شوند
Iran (Islamic Republic of)
jbkjbkjb
۲۱:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
منم اگر جای حداد عادل می بودم می رفتم دنبال همون دفتر و کتاب و مشق خودم. کی میخواد ریس جمهورمون بشه خدا رحم کنه نمی دونم چی در خودش دیده که همچین چسارتی کرده.
Iran (Islamic Republic of)
sam
۲۰:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
بهتر نيست هر كس در مورد خودش صحبت كند و به هاشمي ، خاتمي ، مشايي و ... كاري نداشته باشيد تا خود آنها ،شوراي نگهبان و در نهايت مردم تصميم بگيرند. ملت ديگر قيم نمي خواهد.
Iran (Islamic Republic of)
akbar
۱۹:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
دکترجان بزار بیاد تنور انتخابات را گرم می کندمثل مجلس ششم وریاست جمهوری نهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
bv
Germany
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
مگر دادن نظر چه مشکلی داره که باید بررسی وتایید بشه به پیغمبرخدا که بی احترامی نکردیم .این افراد که دارن این مملکت رو به نابودی میکشونن مگر معصوم هستند .همتون بی شرف هستید.
Germany
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
توخودت از جنتی 1سال کوچکتری فسیل.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
رييس فرهنگستان فارسي بهترين و بيشترين پستي است كه تو ميتوني داشته باشي
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل
۱۵:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
با تشكر جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
حالا که نیستی از چی میترسی که رای نیاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
کاش سن و سال آقای هاشمی مناسب بود تا امثال تو جرات خودنمایی نداشته باشین
آخرین اخبار