معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خانواده‌ها برای سلامتی و عدم ابتلا به فشار خون بالا نمکدان‌ها را از سر سفره‌ غذای خود حذف کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، فرهنگ بابا محمودی افزود : در کشورمان بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح جاده‌ای و سرطان‌ها بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند اما در کشورهای صنعتی و نیمه‌صنعتی دنیا جای سوانح رانندگی و سرطان‌ها در مرگ و میر جابجا می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پرخوری، شور خوری، شیرینی‌خوری و چرب‌خوری از عوامل ایجاد و تشدید فشار خون هستند، گفت: شوری زیاد غذا باعث می‌شود تا نمک آب لازم را به دلیل وجود کلر و سدیم در خود جذب کند و با این حال حجم خون بالا رفته، خون غلیظ شده و قلب با فشار بیشتری به پمپاژ مشغول می‌شود.

بابا محمودی با ابراز اینکه فشار طبیعی سیستولی و دیاستولی در افراد بالغ 14 بر روی 9 است، گفت: فشار خون افراد دارای دیابت نیز 13 بر روی هشت است.

وی یادآور شد: قلب هر فرد بالغ در حالت معمولی 70 بار در دقیقه خون را به رگ‌ها پمپاژ می‌کند که این امر ضربان قلب را شامل می‌شود البته ارزش و اهمیت این حرکت حیاتی به اندازه‌ای است که بهداشت جهانی یک سال را به "ضربان قلب، آهنگ سلامتی" نامگذاری کرد./ب


برچسب ها: نمک ، فشارخون ، خانواده ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.