یکی از مسئول آتش نشانی گرگان گفت: اقدام سریع عوامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به یک جوان که در یک باشگاه ورزشی دچار حادثه شده بود جان دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، شامگاه جمعه یک جوان 30 ساله که در باشگاه بدنسازی در گرگان به تنهایی در حال ورزش بود به دلیل استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد دچار تنگی نفس و تشنج شده که با اقدام سریع نیروهای سازمان آتش‎نشانی گرگان نجات یافت و به زندگی برگشت.

در مدت کمتر از 2 دقیقه در محل حاضر بودیم

فرمانده تیم اعزامی به محل حادثه در گرگان با تشریح موضوع حادثه گفت: ساعت 22:19 در پی‎تماس شخصی مبنی بر نیاز به کمک شخصی در یک باشگاه ورزشی در خیابان چوب‎بری گرگان تیم امداد و نجات این ایستگاه به سرعت و در مدت کمتر از دو دقیقه در محل حاضر بوده و اقدامات نجات را آغاز کرده است.

جوان فقط در تماس با دوستش می‎تواند بگوید کمک من در باشگاه هستم

وی افزود: بنا به گزارش شخص تماس گیرنده این جوان 30 ساله که در باشگاه دچار حادثه شده بوده توانسته با وی تماس بگیرد و فقط می‎تواند بگوید «کمک من در باشگاه هستم».

اکبر نودهی اذعان داشت: در زمانی که ما به محل رسیدیم درب باشگاه قفل بوده و با شکستن درب ورودی به این جوان ورزشکار رسیدیم و پس از انجام اقدامات امدادی وی توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی در خصوص علت این مشکل برای این جوان ورزشکار گفت: با توجه به اینکه در هنگامی که ما به این جوان رسیدیم، ضربان نبض بسیار پایین داشته و از دهان وی کف نیز خارج می‎شده است به احتمال زیاد دلیل این حادثه استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد بوده که خوشبختانه با اقدام سریع تیم امداد و نجات آتش‎نشانی وی به زندگی بازگشت.

حتما در هنگام ورزش یک نفر همراهتان باشد

این مربی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تاکید کرد: به همه ورزشکاران توصیه می‎کنیم حتما در هنگام ورزش و تمرین در باشگاه ورزشی به خصوص در باشگاه بدنسازی تنهایی به ورزش نپردازند و حتما شخصی که بتواند آنها را در این امر یاری کند در باشگاه حضور داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: ورزشکاران توجه داشته باشند که استفاده از مواد نیروزای غیراستاندارد بدون نظارت کارشناسان تغذیه و پزشک امکان بروز چنین حوادثی وجود دارد و حتی ممکن است در مدت طولانی عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

در صورت باز بودن مسیر کمتر از 3 دقیقه در محل حادثه هستیم

نودهی در پایان متذکر شد: تمامی همکاران من در ایستگاه‎های مختلف محل خدمت خود در صورتی که خیابان‎ها و مسیرهای منتهی به محل حادثه برای خودروهای امدادی باز باشد و همشهریان به محض شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش‎نشانی راه را برای آنها باز کنند نیروهای ما در کمترین زمان ممکن که به صورت استاندارد برای همکاران من کمتر از سه دقیقه است در محل حادثه حاضر شده و اقدامات خود را آغاز خواهند کرد./ج1

برچسب ها: گرگان ، ورزشگاه ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.