برگزاری جشن از سوی مخالفان تاچر به مناسبت مرگ وی در شهر لندن در حالی است که پلیس انگلیس به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس‌پرس ،‌ مخالفان تاچر با اجتماع در میدان ترافالگار شهر لندن ضمن اعلام مخالفت مجدد با سیاست های تاچر، مرگ وی را جشن می گیرند.
بوریس جانسون شهردار لندن نیز تاکید کرد، مقام های این شهر برای برخورد با هر گونه خشونت احتمالی در جریان برگزاری این مراسم آماده هستند. برگزاری مراسم های مشابه در لندن طی روزهای گذشته با مشکلات و اختلالاتی روبرو شده است.
در حالی که قرار است مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری تاچر روز چهارشنبه با حضور ملکه الیزابت، دیوید کامرون نخست وزیر و بیش از 2 هزار مهمان برگزار شود، مقام های لندن به شدت نگران بروز تنش بین مخالفان و طرفداران تاچر هستند.
 گرچه هیچ تظاهرات رسمی برای روز شنبه سازمان دهی نشده است ولی بیش از 1500 نفر از مردم انگلیس از طریق فیس بوک آمادگی خود را برای شرکت در مراسم جشن مرگ تاچر اعلام کرده اند.
این مراسم قرار است ساعت 6 بعد از ظهر امروز شنبه به وقت محلی در لندن برگزار شود. نمایندگان کارگران معادن زغال سنگ انگلیس که در سال 1985 میلادی مبارزه شدیدی را با دولت تاچر داشتند قرار است با سفر به شهر لندن در این مراسم شرکت کنند.
سخنگوی اسکاتلند یارد نیز اعلام کرد، مقام های پلیس انگلیس با تعدادی از افرادی که آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعتراض آمیز اعلام کرده اند، تماس گرفته است.
شهردار لندن نیز نسبت به برخورد شدید پلیس با هر گونه اقدام خشونت بار در این مراسم هشدار داده است.







برچسب ها: بین الملل ، تاچر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار