طرح ترافیک شیراز از ابتدای اردیبهشت به صورت ارشادی در هسته مرکزی شهر شیراز اجرا می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز استفاده بهتر شهروندان از خدمات دولتی است ، گفت : تردد خودروهای مجاز به صورت زوج و فرد از ساعت شش صبح تا 15 به جز روزهای جمعه در مسیرهای مرکزی شهر شیراز صورت می‌گیرد.

حسام قلعه‌دار اظهار داشت: اجرای طرح ترافیک، ابتدا به طور آزمایشی و ارشادی اجرایی می‌شود و پس از استقبال شهروندان از این طرح با جدیت تمام ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با افزایش ترافیک در حلقه‌های محدوده این طرح، پارکینگ‌های متعددی به ویژه پارکینگ طبقاتی در مناطق دروازه کازرون، خلدبرین و نشاط با ظرفیت یک‌هزار و 500 خودور در دست احداث است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز مدیریت مصرف سوخت، کاهش آلودگی محیط زیست، مدیریت کلان‌شهرهای کشور و همچنین اجرای مصوبه هیئت دولت در سال 86 را از مهمترین ضرورت های اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شیراز عنوان کرد و گفت : این طرح در شهریور ماه سال 88 در شورای هماهنگی ترافیک کشور به تصویب رسید.

قلعه‌دار تصریح کرد: با آغاز اطلاع‌رسانی به شهروندان شیرازی، تاکنون 3 هزار نفر در سایت سامانه شهرداری این شهر ثبت نام کرده‌اند که در صورت تایید شدن، مجوز تردد به آنان داده می‌شود.

مدیر اجرایی طرح ترافیک شیراز نیز تاکید کرد: ساکنان محدوده طرح، بیماران خاص، تاکسی تلفنی‌ها، اداره‌ها، سازمان‌ها و خبرنگاران رسمی تایید شده مشمول مجوز تردد در محدوده مرکزی شهر می‌شوند.

محمدرضا امین خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارهای اداری و تجاری شهروندان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است و برای تسریع در رفت و آمد شهروندان تاکنون سهمیه5 هزار خودرو اداری و بیمارستانی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: برای کنترل خودروهای متخلفی که بدون مجوز وارد محدوده ترافیکی شیراز می‌شوند، در هشت محور ورودی به این طرح دوربین نصب می‌شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ دی ۱۳۹۲
به خاطر خدا به داد ما برسید
یکی از شلوغترین خیابونهای شیراز رو مثلا خط ویژه کشیدن
امروز ما مسیر ده دقیقه ای هر روز رو 40 دقیقه رفتیم
اینه طرح ترافیک؟
اینه به خاطر مردم؟
خط ویژه برای چی؟ برای اتوبوس نداشته؟
قسمتون میدم خبرنگارتون رو بفرستید تو خیابون مشیرفاطمی و نادر تا ببینن چه افتضاحی به بار آورده شهردار شیراز
این خیابونا با همه شلوغی بالاخره مردم راهشونو میرفتن اما امروز بار مردم صدبرابر شد
کار سازمان حمل و نقل شیراز و شهرداری پشتوانه اون شده اینکه محدودیت ایجاد کنن خیابونهای تنگ شیراز رو تنگتر کنن و عملا ترافیک رو بیشتر کنن تا بتونن توجیه اجرای طرح رو داشته باشن
هنوز بعد از ده سال قطار شهریشون راه نیفتاده
هنوز ایستگاهها احداث قطار شهری که یکی از عوامل اصلی ترافیک در شهره برچیده نشده
خواهش میکنم انعکاس بدید شاید کسی فکری کرد