شبکه اي بي سي نيوز گزارش داد کره شمالي اکنون کلاهک هاي هسته اي قابل پرتاب با موشک هاي بالستيک دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، لونا زاک خبرنگار شبکه اي بي سي نيوز در سئول در گزارشي گفت در گزارش محرمانه دولت آمريکا که بطور تصادفي منتشر شده گفته شده است با اطمينان نسبي مي توان گفت کره شمالي کلاهک هاي هسته اي قابل پرتاب با موشک هاي بالستيک در اختيار دارد. 
خبرنگار اي بي سي نيوز افزود کره شمالي تاکنون سه بار آزمايش هسته اي انجام داده است اما توانايي بکارگيري اين فن آوري هسته اي در موشک ها يک هشدار جدي است. در اين گزارش گفته شده ميزان اعتماد به اين تسليحات کره شمالي بسيار پايين است.
خبرنگار اي بي سي نيوز گفت بنظر مي رسد به هيچ وجه قرار نبوده که اين گزارش محرمانه منتشر شود اما انتشار آن اکنون به طرح سئوالات جالبي منجر شده است.
ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در جلسه کنگره و در پاسخ يکي از نمايندگان که پرسيده بود آيا ارزيابي درباره توانايي هسته اي کره شمالي را مي پذيرد؟ گفت با توجه به هشدارها و اخطارهاي زيادي که درباره توان هسته اي کره شمالي مطرح مي شود من نمي توانم درباره آن اظهار نظر کنم. 
براساس اين گزارش، بعد از انتشار اين گزارش تغييرات جدي در موضع کره جنوبي ايجاد شده است. رئيس جمهور اين کشور اعلام کرده مايل است با کره شمالي مذاکره کند. اين در حالي است که بسياري از هم حزبي هايش اين موضع را نمي پذيرند. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هم همزمان با تشديد تنش در شبه جزيره کره تاکيد کرد به محافظت از منافع آمريکا در خارج متعهد است. وي گفت ما همه اقدامات لازم را براي محافظت از شهروندان خود و اجراي تعهدات مان در چارچوب همپيماني با کشورهاي منطقه انجام خواهيم داد.
خبرنگار اي بي سي نيوز در پايان گزارش خود گفت در همين حال کره شمالي روزهاي پر سر و صدايي را سپري مي کند و جهانگردان زيادي وارد پيونگ يانگ پايتخت اين کشور مي شوند تا شاهد برگزاري مراسم دسته جمعي جشن در اين کشور باشند و حضور سربازان زن با کفش هاي پاشنه بلند بار ديگر نظر جهانگردان را در پيونگ يانگ پايتخت کره شمالي به خود جلب خواهد کرد.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Poland
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
میدونید که بمب های اتمی که صدام خریداری کرده بود گم شدند و حدود 23 تا بودند و معلوم نشد کجا رفتند.حالا اگه از کره شمالی سر در بیاورند جای تعجب نیست.همینطور ایران.
آخرین اخبار