جمهوری آذربایجان پس از روی کارآمدن "الهام علی‌اف" سیاست‌های خصمانه‌اش عليه دین اسلام را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ پس از فروپاشی شوروی سابق، جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از اقمار این بلوک شرق همه تلاش خود را به کار بست تا از سایه شوروی رهایی یابد و از آنجا که توان حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی خود را نداشت برای این منظور خود را به زیر چتر حمایتی غرب و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی کشاند.

از ابتدای روی کار آمدن "حیدر علی‌اف"، وی تلاش‌های زیادی برای الگوگیری از نظام سیاسی غرب‌گرای ترکیه انجام داد، به این معنا که تلاش کرد با برقراری یک حکومت سکولار و حتی بیش از این، تاسیس یک حکومت لائیک، تمام ایستارها، نمادها، شواهد و قرائن دال بر مذهبی و اسلامی بودن ملت جمهوري آذربایجان را به یکباره حذف کند. پس از "حیدر علی‌اْف" فرزند وی "الهام علی‌اْف" راه پدر را ادامه داد.


"حیدر علی‌اف" و پسرش "الهام علی‌اف"

صداي اذان در باكو به گوش نمي‌رسد

سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مذهبی در دوره حکمرانی حزب کمونیست در جمهوری آذربایجان وجود داشت ولی پس از فروپاشی شوروی سابق سیاست‌های سرکوب، کنترل و هجمه به مذهب و نیروهای مذهبی با روش‌های غربی مذهب ستیزی عجین و با رویکردی فرهنگی هجمه به مقدسات اسلامی آغاز شد.

از جمله اين سياست‌ها برگزاری مسابقات یورو ویژن سال 2011 در کشوری که بیش از 90 درصد جمعيت آن مسلمان هستند و راهپیمایی چندین هزار نفر از همجنس‌بازان سراسر جهان در باکو که با اعتراض شدید ملت مسلمان جمهوري آذربایجان مواجه شد، ممنوعیت پخش صدای اذان از مساجد، اعمال محدودیت بر حوزه‌های علمیه و مدارس دینی، ممنوعیت حجاب اسلامی در اماکن عمومی و... همگی از جمله سیاست‌های کنترل، انحراف و در نهایت حذف اسلام از صحنه عمومی جمهوری آذربایجان است که در واقع از ترس و وحشت خیزش نهضت بیداری اسلامی در این کشور صورت می‌گیرد.

 




بغضي كه سیاستمداران جمهوری آذربایجان به نظام اسلامی ایران دارند

در سال‌های اخیر سیاست‌های ضد ایرانی اساساً چاشنی سیاست‌های ضد اسلامی دولتمردان و سیاستمداران جمهوری آذربایجان شده است. زنجیره‌ای از ادعاها و اتهاماتی که به جمهوری اسلامی ايران و نهادهای مختلف ایران زده می‌شد در واقع قطعات سناریوی از پیش نوشته شده بود که از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به دولتمردان این جمهوری دیکته می‌شد. سلسله اتهامات و کارشکنی‌هایی از جمله ادعای تلاش نیروهای سپاه پاسداران برای انجام عملیات ترور بر ضد سفارتخانه‌های غربی در این جمهوری،تعطیل کردن نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمهوري آذربایجان که تنها با هدف کمک به مستمندان آذری تاسیس شده بود،اعمال محدودیت علیه بانک ملی ایران،محدود كردن رسانه‌های ایرانی و حتی رایزنان فرهنگی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در واقع نشانگر بغض سیاستمداران جمهوری آذربایجان نسبت به نظام اسلامی ایران است، بغضی که تحریک کننده اصلی آن غرب و رژیم صهیونیستی هستند.

"الهام علي اف "از روابطش با كوه يخ پرده برداشت!

اقدامات ضد ایرانی جمهوری آذربایجان در همین حد و حدود باقی نماند و هر روز ابعاد گسترده‌تری یافت تا جایی که این کشور پیشنهاد اسکان نیروهای منافقین و انتقال پادگان اشرف به جمهوري آذربایجان را داد، نیروهايی که در حکم دشمنان دیرینه و درجه یک ملت ایران محسوب می‌شوند و جمهوری آذربایجان قصد دارد تا از اتحاد منافقین و "پ‌ک‌ک" یک اهرم فشار بسازد. ناگفته نماند که جمهوري آذربایجان همکاری‌های گسترده اطلاعاتی و امنیتی با رژیم صهیونیستی داشته است، تا جایی که "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان، روابط کشورش با اسرائیل را به مثابه کوه یخی دانسته است که ۹ دهم آن زیر آب است و این روابط پیچیده و درهم تنیده شده در سال‌های اخیر این جمهوری را بدل به مامن و پایگاهی برای جاسوسان و هدف‌گیرندگان دانشمندان هسته‌ای ایران كرده است.

جوانان باکو: هنگام پیوستن به ایران فرارسیده است!

نامه‌ای با امضای گروهی از جوانان جمهوري آذربایجان با عنوان "جوانان باکو: هنگام پیوستن به ایران فرارسیده است"‌ به دفاتر روزنامه‌های باکو ارسال شده است. نویسندگان آن ضمن ابراز نگرانی شدید در رابطه با تبلیغات مشترک رژیم صهیونیستی و دولت الهام علی‌اف علیه شیعیان و مرجعیت شیعه، جوانان جمهوري آذربایجان را به سازماندهی و مقاومت علیه بیگانه گرایان و دشمنان اسلام و وابستگان صهیونیسم که همواره موضع خصمانه علیه دين مبين اسلام و ایران داشته‌اند و نیز مجازات توهین‌کنندگان به دین اسلام و مقدسات فرا خوانده‌اند.

در ادامه سیاست‌های خصمانه و مغرضانه جمهوری آذربایجان روز دهم فروردین ماه سال جاری همایشی با عنوان "‌فردای آذربایجان جنوبی معاصر" در یکی از هتل‌های باکو برگزار شد. برگزارکنندگان این همایش، حزبی موسوم به "‌جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی" بوده و در جمع شرکت‌کنندگان این همایش برخی از نمایندگان پارلمان جمهوري آذربایجان و همچنین سیاستمداران سابق این جمهوری نیز به چشم خورده‌اند. در این همایش ضد ایرانی که شرکت‌کنندگان در آن به یاوه گویی در مورد تمامیت ارضی ایران اسلامی پرداختند از یک طرح عبری – غربی رونمایی شد، طرحی مبنی بر اینکه در مناطق آذری زبان ایران رفراندوم برگزار شود تا تمایل مردم این مناطق نسبت به الحاق به جمهوري آذربایجان سنجیده شود. این طرح نه تنها در تعارض با عرف و قوانین بین‌المللی بلکه به نوعی تعرض و دخالت در امور داخلی ایران نیز است.

صرف نظر از این ادعای سخیف باید به این نکته اشاره کرد که آذری‌زبانان ایران بارها تعلق خاطر و میهن‌دوستی خود را چه در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن رشادت‌های قهرمانانه در جبهه‌های حق علیه باطل نشان داده‌اند از این رو این نوع ادعاها هیچ تاثیری در اراده آنها به حفط تابعیت ایرانی به وجود نخواهد آورد.

نماينده اروميه جمهوري آذربايجان را به توپ بست

"در عهدنامه تركمانچاي تجديدنظر مي‌كنيم"

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز واكنش‌هاي تندي نسبت به اين خبر نشان دادند، ازجمله "نادر قاضي پور" چهارشنبه92.01.21 در صحن علني مجلس در نطق ميان دستور خود به جمهوري آذربایجان هشدار داد.



"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه

"نادر قاضي پور" نماينده مردم اروميه درمجلس در تذکر به سران باکو، تصریح کرد: "‌ما آذری‌زبانان اجازه نمی‌دهیم در کشور شیران آدم‌های کوچک خارج‌نشین برای ما تصمیم‌گیری کنند و تنها گوش به فرمان امام خامنه‌ای هستیم. به کوری چشم دشمنان نظام اسلامی در هر کجای ایران آذری‌زبان عزیز و در مسئولیت‌های مهم مشغول فعالیت هستند".

نماينده مردم اروميه ادامه داد: "ما نمایندگان مجلس به سران باکو هشدار می‌دهیم که اگر جلوی برنامه‌ها و اظهارنظر‌های سخیف خود را نگیرند، عهدنامه‌های ننگین و سیاه ترکمنچای و گلستان را در مجلس به تجدید نظر خواهیم گذاشت".

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: "اگر سردمداران شیران و آران راست می‌گویند اجازه دهند در ۱۷ شهر جدا شده از جمهوری اسلامی همه‌پرسی برگزار شود و نتیجه از الان مشخص است که همه به پیوستن به اسلام و ایران اسلامی رأی خواهند داد".

از ادعای تملک بر میدان نفتی سردار جنگل تا ...

جمهوری آذربایجان در سال اخیر با پناه بردن به جبهه استکبار مواضع ضد ایرانی متعددی را اتخاذ کرده است. از ادعای تملک بر میدان نفتی سردار جنگل تا اعطای پایگاه نظامي به آمریکایی‌ها و همچنین مامن دادن به جاسوس‌هایی که به نیت تجسس از مسائل هسته‌ای به منطقه وارد شده‌اند.



میدان نفتی "سردار جنگل"

یکایک این مسائل نشانگر سیاست خارجی خصمانه این نظام سیاسی نسبت به ایران است و این مواضع در حالی صورت می‌گیرد که سران جمهوری اسلامی ایران همواره بر سیاست حسن همجواری با همسایگان خود در شرق و غرب وشمال و جنوب تاکید دارند.

از این‌رو ضروری است که سیاست‌گذاران دستگاه دیپلماسی کشور در عین حفظ رابطه دوستانه با کشورهايی مثل جمهوری آذربایجان که از در خصومت با کشورمان وارد شده‌اند، هوشمندانه با رفتارها و تحرکات آنها برخورد کنند.


برچسب ها: باکو ، صهیونیسم ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
وحید شریفی
۱۰:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
یاشاسین ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
عباس زربینی
۲۳:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
بسیار ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
کاشانی
۲۳:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
با سلام
ازنوشتن ونام بردن این مطالب خودداری شود باور میکنند کسی شده اند . الهام علی اف کجا ایران کجا
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
بابا این الهام خانم علی اف یه حرفه مفتی زده خودمونو اذیت نکنیم.به قول امام (ره)که در باره صدام گفته بودن:یه دیوانه یه سنگی انداخته...
این علی اف هم مثل صدام سرش بو قرمه سبزی میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
علی اف بزدل صهیونیست...........
Iran (Islamic Republic of)
jamshid
۱۶:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
یکی میگفت این اقای الهام دچار مشکل جنسی است وشدیدا به همجنس گرایان علاقه مند است.ولی این احمق ها نمیدانند که نمیتوانند با دین مردم بازی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
اذربایجان داره گور خودشو میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانیذ آذری زبان جانباز جنگ تحمیلی
۱۶:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
الهام اشتباه میکند برای ما تصمیم گیری میکند اولا اگر او واقعا ذره ای غیرت وناموس داشت قره باغ را از دست ارامنه نجات میداد ثانیا اگر قرار است درآذربایجان تحولاتی رخ دهد این شهرهای جدا شده از پیکره ی ایران اسلامی است که باید دوباره به ایران ملحق شود وما با اشاره امام خامنه ای می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
این از ضعف دیپلماسی و سیاست خارجی کشور ماست.موضوع ارمنستان و مسلمانان قره باغ را از خاطر نبریم.
مگه تاریخ عهد نامه ترکمنچای نگذشته چرا شهر های جداشده را به کشور برنگردوندن؟؟؟مقصر کیه؟؟؟مردم ترکمنچای؟؟؟؟؟
بعدشم اونها غلط کردن برای ما تصمیم ما قیم نمیخواییم.همه جای ایران وطن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
ماهمه سرباز این وطنیم و اماده پس گرفتن اراضی از دست رفته مان
Iran (Islamic Republic of)
Meysam M
۱۴:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
سلام
جای شرمندگی داره برای دولت شیطانی جمهوری آذربایجان (که بعیده جمهوری باشه )
امیدوارم بیداری اسلامی هرچه زودتر تو جمهوری آذربایجان هم اتفاق بیفته و این دولت ننگ از بین بره.
فکر مطرح شدن تجدید نظر در عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمن چای در مجلس گزینه ی بدی نیست.هرچی باشه این کشورها پاره های جدا شده از ایرانند که به زور جدا شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
الهام علیف صلاحیت حکومت بر مردم مسلمان اذربایجان را ندارد
آخرین اخبار