80 رقم بذر با فناوری هسته ای در استان فارس آزمایش شد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رییس سازمان انرژی اتمی با اعلام این خبر در شیراز گفت : این بذرهای اصلاح شده در سازمان انرژی اتمی در اوضاع آب و هوایی استان فارس آزمایش و متناسب با نیاز این استان رقم های جدیدی تولید می شود و استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور در استفاده از کشاورزی هسته ای پیشتاز است .

 عباسی افزود : سیاست ما ترویج کشاورزی هسته ای و تولید نمونه های مقاوم در برابر خشکی و شوری است و تلاش می کنیم همانند کشور های توسعه یافته با استفاده از این روش و فناوری و زمین های دیم موجود در کشور ، تا 2 و نیم برابر تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم از کشت آزمایشی 20 رقم بذر هسته ای کلزا در فارس خبر داد .

مهرزاد خرد گفت: این 20 رقم بذر اصلاح شده برای اوضاع آب و هوایی گرم و خشک مقاوم در برابر کم آبی و شوری زمین از بهار امسال در 8 مزرعه نمونه استان فارس کشت آزمایشی شده است و بزودی ارقام برنج اصلاح شده هم در این استان آزمایش می شود .

خرد گفت : استان فارس پس از استان گلستان دومین تولید کننده کلزا در کشور است و تولید این محصول با رقم های معمول بذر ، نیاز به منابع آبی زیادی دارد .

وی افزود : فناوری هسته ای با ایجاد متاسیون در نهال ها و ارقام مختلف بذرها ، باعث اصلاح آن متناسب با شرایط مورد نظر محققان می شود ./ب

برچسب ها: بذر ، هسته ای ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.