کسانی که با تحریمها سعی در فلج کردن مردم ایران دارند، حال دم از کمک رسانی به مردم می زنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سه روز از زلزله غم انگیز بوشهر می گذرد. حادثه ای که دل هر انسانی را به درد آورده و به فکر فرو می برد تا با کمکی هر چند اندک به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کند.
بلافاصله بعد از انتشار خبر وقوع حادثه، امدادرسانی به منطقه شروع شده و ۴۸ ساعت بعد از آن نیازهای اولیه حادثه دیدگان تأمین شد. مسئولین نیز در منطقه حضور یافتند تا از نزدیک شاهد عملیات امداد باشند. اما آیا آمریکا و مزدورانش در رادیو فردا هم دلشان برای زلزله زده گان می سوزد یا آنها را فقط در حد یک سوژه برای شانتاژ سیاسی می بینند؟
در همین زمینه رادیو فردا خبر مضحکی تحت این عنوان : " اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان استان بوشهر" منتشر کرد که در آن آمده: 

" به گزارش رویترز، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با صدور بیانیه‌ای مراتب همدردی عمیق(!) مردم آمریکا با مردم ایران را در مورد زمین‌لرزه استان بوشهر اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: «ما عمیقا از تلفات و خسارات این فاجعه متاثریم و برای کمک به مردم ایران در این برهه دشوار اعلام آمادگی می‌کنیم."

البته اینکه کسی از این حادثه اظهار ناراحتی کند و در صدد کمک رسانی برآید عجیب نیست. نکته آنجاست که افرادی ادعای امدادرسانی دارند که از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن نظام اسلامی و ایرانیها نمی گذرند. یک روز عملاً با افتخار از "تشدید تحریمهای فلج کننده ای" می گویند که حتی دارو را نیز در بر می گیرد، بر زندگی بسیاری از ایرانیها تأثیر گذاشته و حتی جان هزارن بیمار دردمند را نیز به خطر می اندازد تا سرحدِ مرگ. روز دیگر تهدید به حمله نظامی می کنند، حتی علیرغم بحران شدید اقتصادی کشور خودشان، بودجه های هنگفت ایران هراسی تصویب می کنند و روز دیگر فتنه انگیزی کرده با حمایت صریح از فتنه گران سعی در آشفته کردن اوضاع سیاسی – اقتصادی و خدشه دار کردن امنیت بین المللی ایران می کنند و امروز از کشته شدن مردم ایران در یک حادثه طبیعی ابراز تاسف می کنند! نکته جالبتر آنکه افرادی ادعای کمک به مردم انساندوست ایران دارند که عملکردشان در حوادث طبیعی مثل طوفان سندی خاطره خوبی برای مردمشان به جا نگذاشت. طوریکه بعد از طوفان سندی خبرنگار BBC گزارش داد:
 
"پنج روز بعد از توفان سندی هنوز اقدام قابل توجهی برای بازگرداندن شرایط عادی به اکثر مناطق طوفان زده آمریکا انجام نشده است. در مناطق کوئین، راک وِیز و استات نایسلند که خسارات زیادی را از طوفان سندی دیده اند و ساکنان آنها بشدت در اثر طوفان آسیب دیده اند مورد بی توجهی قرار گرفته اند. این مناطق هنوز برق ندارند. این در حالی است که هوا در این مناطق بسرعت سرد می شود. این مساله بشدت ساکنان این مناطق را نگران کرده است.خبرنگار بی بی سی گفت نبود امکانات اولیه در بسیاری از مناطق طوفان زده آمریکا در پنجمین روز بعد از وقوع این حادثه باعث شده که ساکنان این مناطق مایوس و خشمگین شوند ".

جالب تر اینکه مجلس نمایندگان آمریکا رأی‌ گیری در مورد بسته ۵۱ میلیارد دلاری برای کمک به قربانیان سندی را به اواسط ژانویه موکول می کند (یعنی تقریبا پنج ماه بعد از حادثه!). مسئولان آمریکایی حتی با وجود بحران بزرگ سندی، به مسائل غیر مربوط پرداختند که نگرانی ها را تشدید کرده سیاستهای غلط آنها را بیشتر زیر سؤال برد. مثلاً اوبامای انسان دوست بی توجه به شرایط وخیم طوفان زده گان، بی وقفه مشغول تبلیغات انتخاباتی خود بود! حتی آمریکا در آن شرایط، متأسفانه اولویت اول فراروی خود را فتنه انگیزی‌های جدید در سوریه قرار داده بود (همان زمان سرلشکر فیروز آبادی گفت: عجیب است که دولت امریکا در این وضعیت ناهنجار، همچنان به فکر ایجاد فتنه جدید در سوریه است!).
و اما دو سوال از آمریکاییهایی که مدام در رسانه های تبلیغاتی ای که علیه ایران به راه انداخته اند، القا می کنند که ایران نباید از اموال مردم خود به فلسطین کمک کند. شما در کمک های بشر دوستانه می خواهید از حقوق ۹۹ درصدی مردم بحران زده ی خود به زلزله زده گان ایرانی چه کمکی بکنید؟ کمک مالی؟ دارو؟ لوازم خانگی؟ خوراکی؟ مگر نه اینکه بانک ها و پول ایران مورد تحریم است؟ دارو و لوازم خانگی و تجارت و انواع مبادلات هم همینطور؟ پس چگونه می خواهید به آنها کمک کنید؟ به و سیله اعمال مغایر با قانونی که خودتان وضع نموده اید؟ سوال دوم: از سردمداران آمریکایی بعید نیست که چنین ژست های دروغینی به خود بگیرند اما رادیو فرهیخته ی فردا چرا با آن همه ادعای زیرکی و نقد سیاستهای جمهوری اسلامی، چنین حرفهای ناپخته ای را با افتخار منتشر می کند؟
با این تفاسیر رادیو دیروز به این مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر اعلام می کند مردم ایران نیازی به دلسوزیهای شما ندارند. طبق گزارشات سریعترین ساخت و ساز و امدادرسانی را در منطقه زلزله زده آذربایجان شاهد بوده ایم .
ای کاش رادیو فردا که خود را رسانه صادق و بی طرفی! می داند به جای انتشار این خبر مضحک، وضع اسفبار مردم بیگناه سوریه را که با اسلحه های پیشرفته اهداییِ آمریکا کشته می شوند می پرداخت تا نقاب از چهره این مدافعان دروغگوی حقوق بشر بر می داشت. ای کاش از کودکان معصوم افغانستان و پاکستان می نوشت که با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی یازده تا یازده تا، در آغوش مادرانشان جان می بازند. آمریکاییها هم بهتر است به جای گرفتن این ژستهای عوام فریبانه و انسان دوستانه، دست از حمایت صهیونیستهای جلاد بردارند تا مردم بی دفاع غزه و فلسطین بعد از سالها محاصره، شبی را در آرامش سپری کنند.
برچسب ها: زلزله ، آمریکا ، وبگردی ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار