پزشکان و متخصصان اعصاب و روان در جدیدترین پژوهش ها به ارتباط بین رژیم غذایی سالم و کاهش عوارض و اثرات بیماران مبتلا به مشکلات عصبی و روانی پی برده اند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از ساینس دیلی، پزشکان دریافته اند که اغلب بیماران مبتلا به بیماری های اعصاب و روان که دارو مصرف می کنند،‌ به دلیل اینکه اغلب این داروها سبب افزایش اشتها در افراد می شوند پس از مدتی دچار چاقی و اضافه وزن می شوند.

گفتنی است: این چاقی پس از مدتی خود به یک عامل برای تشدید بیماری ها از لحاظ روانی برای فرد بیمار می شود و علاوه بر تهدید سلامت روان او سبب بروز انواع بیماری های جسمی نیز می شود و مشکلات متعددی را به وجود می آورد.

پزشکان در آزمایش بر روی بیماران مبتلا به مشکلات روانی و دادن یک رژیم غذایی سالم البته به تدریج بر روی آنها و افزودن انواع میوه ها و سبزیجات و نوشیدنی های کم شیرین و سرشار از ویتامین B نتایج شگفت انگیزی دست یافته اند که سبب شده اند تا این افراد روحیه شادتری پیدا کنند و با جدیت به مصرف داروها بپردازند و توان مقابله آنها با بیماری افزایش یابد و همینطور مشکلات کمتری به لحاظ حفظ سلامت جسمی برای خانواده های آنها ایجاد شود./ع2
برچسب ها: اعصاب ، سلامت ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار