گویا گفت: سال گذشته 1200 مورد مالاریا در کشور گزارش شد که از این میزان 500 مورد محلی و 700 مورد انتقال از کشورهای همسایه بود.

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه حذف مالاریا در جنوب شرقی کشور از 2 سال پیش شروع شده است و هم اکنون در حال اجراست.

وی افزود: این منطقه تنها منطقه مالاریا خیز کشور است که از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.

گویا با بیان اینکه در سه منطقه جنوب کرمان، استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در 4 سال گذشته 18 هزار مورد مالاریا وجود داشته،‌ گفت: این رقم در سال گذشته در مجموع 1200 مورد در کشور گزارش شد،‌ که از این میزان 500 مورد انتقال محلی و 700 مورد از کشورهای همسایه (پاکستان و افغانستان) بوده است.

وی با بیان اینکه مالاریا فالسی پاروا یک نوع خطرناک است، تصریح کرد: این نوع از مالاریا سال گذشته در جنوب کرمان، حتی یک مورد هم گزارش نشد.

اما در استان هرمزگان تعداد 4 مورد گزارش شد که امیدواریم امسال آن 4 مورد نیز حذف گردد.
وی عنوان کرد: امسال بارندگی های زیادی در کشور روی داد،‌ اما با عملیاتی که  صورت گرفت بخش قابل توجهی از مالاریا را در کشور کاهش دادیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: برنامه حذف مالاریا،‌ برنامه ای 10 ساله است که هم اکنون تنها 2 سال از آن گذشته است./ع2
برچسب ها: مالاریا ، بهداشت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار