گتمیری گفت: هم اکنون 20 درصد از جمعیت بالغ مبتلا به فشار خون هستند و با بررسی های انجام شده این عدد در آینده ای نزدیک به 25 تا 30 درصد افزایش می یابد.

گتمیری دبیر هفته سلامت و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز صبح در همایش پیاده روی با بیان اینکه 7 آوریل(18 فروردین) روز جهانی بهداشت است،‌ گفت: بهانه این نامگذاری تشخیص علائم تضمین کننده و تهدید کننده سلامت است.

وی افزود: از این رو در تهران از اواسط اسفند ماه بیش از 100 پایگاه سنجش فشار خون در تهران راه اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین سمینارهای علمی متعددی در این زمینه در تهران و شهرستان ها تشکیل شد.

گتمیری با بیان اینکه 20 درصد جمعیت بالغ مبتلا به فشار خون هستند، عنوان کرد: آمارهایی که در سطح کشور و بین المللی انجام شده است نشان می دهد این میزان در آینده ای نزدیک به 25 تا 30 درصد افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: یک نفر در هر خانواده ایرانی، صرف نظر از رده سنی یا دچار فشار خون هستند و یا در معرض ابتلا به آن هستند.

دبیر هفته سلامت با بیان اینه فشار خون همه دستگاه های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد،‌ گفت:‌ مهم ترین عامل مرگ و میر در جهان، عارضه قلبی و عروقی است که این مسئله از فشار خون و استعمال سیگار نشأت می گیرد.

وی همچنین به عوارض دیگر فشار خون اشاره و اضافه کرد: مهم ترین عامل سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و آسیب های چشمی،‌ فشار خون است.

گتمیری در پایان توصیه کرد: نمک یکی از جدی ترین فاکتورهای ابتلا به فشار خون است، بنابراین باید مصرف نمک را به حداقل برسانیم تا سلامتی مان تضمین شود./ع2
برچسب ها: خون ، نمک ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار