نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین الملل ایرانیان از وضعیت و تعداد نهایی ناشران بین الملل تا 5 اردیبهشت ماه خبر داد.

حامد میرزا بابایی، نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین الملل ایرانیان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: وضعیت تعداد ناشران بین الملل تا 5 اردیبهشت ماه مشخص نخواهد شد.
وی ادامه داد: این جریان به این دلیل که ما تازه پروسه واگذاری کتاب ها را از دیروز شروع کردیم تا 5 اردیبهشت ماه به طور قطعی اعلام نخواهد شد.
وی در رابطه با پرداخت بدهی به ناشران خارجی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران هستیم ولی هنوز تسویه حساب با ناشران خارجی به صورت ناقص و تعلیق مانده و هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
میرزابابایی افزود: تحت این شرایط بسیاری از ناشران با فروش اموال خود پول جویی کرده و به پرداخت این بدهی ها پرداخته اند.
نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین الملل ایرانیان در خصوص همین موضوع ادامه داد: مبلغ 1.5 میلیون دلار از نمایشگاه بیست و چهارم به ناشران بین الملل هنوز تسویه نشده است و از نمایشگاه بیست و پنجم نیز هیچ وجه پرداختی نداشته ایم.
میرزابابایی تصریح کرد: این جریان به طور قطع تأثیرات منفی به سزایی در نمایشگاه بیست و ششم خواهد داشت و عوامل ساختاری و سیاسی این دوره از نمایشگاه را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.
وی در زمینه تسهیلاتی چون بن خرید کتاب در غرفه های بین الملل اظهار داشت: به طور معمول در تمامی دوره های نمایشگاهی بین المللی کتاب تهران بن خرید کتاب به دو شکل داده شده است.
وی افزود: یک شکل آن به صورتی است که در همه بخش ها قابل استفاده است  و نوع دیگر آن بن 50 درصدی است که در خود نمایشگاه صادر می شود و فقط در بخش داخلی قابل استفاده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تغییرات سیاسی در هر دوره از نمایشگاه منتظر هستیم تا شاهد تسهیلات خوب و ویژه باشیم./ص
برچسب ها: ناشر ، کتاب ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.