رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تمامي مدارس در زمان وقوع زلزله ایمن بودند

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس منطقه زلزله زده بوشهر بازديد كرد.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور طی بازدید از مدارس مناطق زلزله زده استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص فضای آموزشی در منطقه ای که زلزله قابل توجه بوده 15 واحد آموزش با 64 کلاس درس موجود بوده و از این تعداد 4 واحد آموزشی به واسطه قدمت بالای ساخت و یکی از مدارس 6 کلاسه در شنبه آسیب دیده است.

وی ادامه داد: در روستای اسلام آباد یک تک کلاس با 4 دانش آموز آسیب دیده و در روستای درویشی نیاز به دو کلاس درس است که در کلیه مناطق با هدف بالا بردن ایمنی لازم فضای آموزشی کلاس های پیش ساخته تا ساخت فضای آموزشی جدید استقرار می یابد تا در روند تحصیل دانش آموزان مشکلی پیش نیاید.

رئیسی افزود: عمده مشکل در مدارس در زمینه حصار و دیوار مدارس است که تلاش می شود در کوتاه ترین زمان بازسازی شود و طی بازدید های انجام شده مشخص شد ساختمان اصلی مدارس دچار مشکل نشده و اگر زلزله در زمان تحصیل دانش آموزان در مدارس رخ می داد مدارس ایمن بود و آسیبی به دانش آموزان نمی رسید.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 4 میلیون فضای آموزشی تخریبی داریم که نیاز دارد دولت و مجلس اعتبارات تخریب و بازسازی را در اختیار آموزش و پروش قرار دهند.


رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تخریب کامل مدرسه درج گفت: همان طور که مشاهده می شود این ساختمان قدمت 50 ساله داشته و از سنگ و گل ساخته شده که تخریب کامل آن زنگ هشداری است برای مسئولین و نمایندگان مجلس تا زمینه تامین اعتبار برای فضای آموزشی مقاوم را برای دانش آموزان فراهم کنند تا آموزش و پرورش بتواند 4 میلیون متر مربع فضای تخریبی که عمدتاً در کلان شهرها و بافت های فرسوده موجود است را به فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان فراهم کنند.

مرتضی رئیسی ضمن اشاره به مقاوم بودن کلیه مدارس در هنگام وقوع زلزله گفت: برخی از مدارس نیاز به تعمیرات جزئی ، حصار کشی و دیوار کشی دارند و برای معدود مدارسی که در این زلزله دچار آسیب شده اند برای بالا بردن ضریب امنیتی فضا کانکس در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از مجموع 64 کلاس درس در این منطقه 9 کلاس قابلیت استفاده ندارند که  سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تا آغاز سال تحصیلی آینده این فضای آموزشی را برای دانش آموزان فراهم خواهد کرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار