کارشناسان بر این باورند آمریکا با چالش بزرگی برای کنترل سایتهای هسته ای کره شمالی روبروست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان،  اگر رژیم کره شمالی به علت حمله کره جنوبی و آمریکا یا به علت کودتا سقوط کند، آمریکا باید نیروهایی را برای کنترل تاسیسات هسته ای و ذخیره هسته ای این کشور اعزام کند تا مطمئن شود که به دست نااهلان نمی افتد. این سناریوی وحشتناکی است که اخیر در کالج جنگ ارتش آمریکا شبیه سازی شد.

آنها در این شبیه سازی سرزمینی را به نام براونلند شمالی در نظر گرفته اند که در واقع همان کره شمالی است.

پل مک لیری کارشناس دفاعی گفت در این شبیه سازی رژیمی در نظر گرفته شده است که سقوط کرده و دیگر کنترلی برای تسلیحات اتمی خود ندارد و در این جامعه مردم شستشوی مغزی داده شده اند.

از نظر این کارشناس مشکل اساسی آمریکا این است که نمی تواند به سرعت نیروی زیادی را از طریق هوابرد در این کشور پیاده کند زیرا نیروهای کره شمالی به سرعت آنها را محاصره می کنند به طوری که مجبور می شوند عقب نشینی کنند.

البته در نهایت آمریکا از طرف کره جنوبی می تواند وارد کره شمالی شود اما مسئله این است که سایتهای هسته ای کره شمالی در مناطق مسکونی مستقر است و همین ماموریت آنها را دشوار می کند.

نیروهای آمریکایی از طریق هوایی کمکهای بشردوستانه برای مردم می ریزد تا آنها را از شهرها خارج کند.

پل مک لیری گفت این بازی بسیار دشواری است زیرا آمریکاییها تواناییهای نظامی کره شمالی را آزمایش نکرده اند. بعلاوه آمریکا مدتهاست که برای تقویت نیروهای هسته ای و شیمیایی خود هزینه و زمان خرج نکرده است.

پیش بینی می شود پنجاه و شش روز طول بکشد تا آمریکا با نود هزار نفر نیرو کنترل تسلیحات هسته ای کره شمالی را به دست بگیرد. بسیاری معتقدند این ماموریت می تواند بی نهایت دشوار باشد.

بروس بنت تحلیلگر ارشد دفاعی از مؤسسه راند گفت ما به خوبی آماده رویارویی با کره شمالی که رژیمش سقوط کرده و دچار نابسامانی شده، نیستیم.

این تحلیلگر معتقد است برای مهار کردن زرادخانه هسته ای این رژیم به دویست هزار نیرو نیاز است که بسیار بیشتر از نیروهای آمریکا در جنگ عراق و افغانستان است.

بنت گفت ما احتمالا مجبور هستیم یک سوم ارتش خود را به کره جنوبی اعزام کنیم تا با تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی مقابله کنیم.

گفته می شود کره شمالی یکصد سایت مرتبط با برنامه هسته ای و تسلیحاتی خود دارد اما با توجه به نبود اطلاعات کافی در این خصوص، نیروهای آمریکایی احتمالا مجبور هستند برای پیدا کردن این سایتها با نیروهای کره شمالی در تمام این کشور بجنگند.

بنت گفت کره شمالی حدود یک میلیون دویست هزار نیرو در ارتش خود دارد و این ارتش بسیار بزرگی است که آمریکا می خواهد با آن روبرو شود .

بر اساس گزارش وزارت دفاع کره جنوبی ، کره شمالی دویست هزار نیروی ویژه نیز دارد که آماده هستند همانند طالبان و ستیزه جویان عراقی بجنگند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار