تهران ارديبهشت ماه سال جاري ميزبان برگزاري اولين همايش اقتصادي چشم انداز اقتصاد جهان در سال 92 است.

حسني مدير کميته اجراي اولين همايش چشم انداز اقتصاد جهان در سال 92 در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: اين همايش روز 3 ارديبهشت ماه سال جاري با مشارکت دبير خانه مجمع تشخيص مصلحت نظام پژوهشکده پولي و مالي بانک مرکزي و دبير خانه مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي ابعاد موج اول و دوم بحران اقتصادي در تهران برگزار مي‌شود.

وي تصريح کرد: سخنران در اين همايش به مرور ريشه‌هاي بحران جهاني اقتصاد و تاثير آن بر روي مسائل اقتصادي سال 91 با هدف برسي سياستهاي پولي کشورهاي آمريکا، چين و حوزه يورو و تاثير آن بر روي بازار جهاني ارز به ويژه دلار و طلا خواهند پرداخت.

حسني تصريح کرد: سياستهاي ايران در بخش‌هاي اقتصاد کلان به دليل وابستگي کمتر به اقتصاد جهاني شايد موضوع تاثير پذيري از بازار جهاني را کمتر کند، اما در بخش صادرات نفت اين پديده مي‌تواند تاثير گذار باشد که اين موضوع خود باعث اثر گذاري بر روي عملکرد اقتصادي کشور مي‌شود.

براين اساس در بخش دوم اين همايش و ساير بخش‌ها به صورت دقيق سياستهاي اقتصادي کلان پولي آمريکا، چين مورد بررسي جديدي قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: يکي از رويکردهاي مورد بررسي در اين سمينار بحث پوشش ريسک نوسانات ارزي و کالاي است که در اين رابطه موضوع راهکارهاي کنترل نرخ تورم که حال حاضر حالت شناور دارد مورد توجه است، ما در اين همايش عملا سعي مي‌کنيم که اين موضوع را به عنوان يک محوريت مطرح کنيم.

وي عنوان کرد: تا تاريخ فروردين ماه سال 92 محورهاي مربوط را براي ارسال مقاله باز گذاشته‌ايم. در يک نگاه بررسي‌هاي سياست هاي پولي و مالي آمريکا و چين بخصوص سياستهاي نفتي اين کشورها در سال 91 در اين سمينار مورد بررسي ويژه قرار مي‌گيرد.

حسني ادامه داد: در اين رابطه داود دانش جعفري دبير کميته اجراي و محسني مدير اجراي در رابطه با موج اول بحران اقتصادي در سال 2006 و 2007 ميلادي آغاز شده به ايراد سخن در اين رابطه مي‌پردازند.

وي تصريح کرد: اين همايش در تاريخ 3 ارديبهشت ماه سال جاري در مرکز بين‌المللي همايش‌هاي صدا و سيما برگزار مي‌ شود.

برچسب ها: همایش ، چشم انداز ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار