مدیر گروه بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آنچه که در بروز بیماری ها تأثیر زیادی دارد سبک و شیوه زندگی است.

علی بهرام نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود:
   سبک زندگی یک عامل مهم در مستعد بودن افراد برای ابتلا به بیماری ها، بخصوص بیماری هایی که با سیستم ایمنی بدن در ارتباط هستند، می باشد.

وی گفت: بیماری های قلبی عروقی ارتباط زیادی با استرس دارند. یعنی علاوه بر عوامل زیست شناختی، یک عامل مهم در بروز این نوع بیماری ها، بخصوص افزایش فشار خون، وجود استرس است.

بهرام نژاد درباره عوامل ایجاد کننده استرس گفت: به طور کلی وجود استرس با چند خصلت و ویژگی ارتباط دارد که یکی از آنها ویژگی های شخصیتی افراد است.

وی تصریح کرد: شخصیت افراد به دو تیپ شخصیتی A و B تقسیم می شوند و تفاوت این شخصیت ها در ساختار و سبک زندگی آنها است.

مدیر گروه بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شخصیت های تیپ A بیشتر مستعد بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون هستند.

بهرام نژاد با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های شخصیت های A به دلیل اینکه عجول هستند و مدیریت زمان ندارند استرس است ، تصریح کرد: این تیپ شخصیتی می خواهند به طور همزمان چند کار را با هم انجام دهند و معمولا شخصیت هایی هستند که مدیریت مقابله با استرس در آنها خیلی ضعیف است.

وی افزود: شخصیت های تیپ B شخصیت هایی آرام هستند و سعی می کنند زمان و استرس را به نحو مطلوبی مدیریت کنند.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: در نتیجه شخصیت های تیپ B در مقابل بیماری هایی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی مقاوم تر عمل می کنند./س

برچسب ها: فشارخون ، کرمان ، مستعد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.