خبرگزاري "راشا تودي" گزارش داده كه اسناد طبقه بندي شده و فاش شده از سوي روزنامه "مك كلاچي" نشان مي دهند كه بسياري از حملات نظامي پهپادهاي آمريكايي در پاكستان باعث كشتار افرادي شده است كه از اعضاي بالارده القاعده نبوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، در ادامه اين گزارش آمده است كه بسياري از قربانيان حملات پهپادي آمريكايي ها شبه نظاميان پايين رده فرقه و قبيله هاي پاكستاني بوده اند كه هيچ تهديد مستقيمي را متوجه دولت آمريكا نكرده بودند و توجيهي براي به قتل رساندن شان وجود نداشته است.

روزنامه "مك كلاچي" در ادامه گزارش افشاگرانه خود اسامي افراد قرباني در اثر اين حملات در فاصله سالهاي 8-2006 ميلادي را ارايه كرده است.

طبق اين گزارش بين 1990 تا 3308 نفر در اثر اين حملات از سال 2004 ميلادي در پاكستان كشته شده اند كه بيشتر آنان در دوره زمامداري اوباما به قتل رسيده اند.

در ادامه اين گزارش آمده است كه در 12 ماه سال 2011 ميلادي، 43 حمله از 95 حمله پهپادي آمريكا عليه كساني بوده است كه ارتباطي با القاعده نداشته اند. در واقع تنها دو درصد از كشته شدگان از رهبران القاعده بوده اند. 

برچسب ها: پهپاد ، آمریکا ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار