در این گزارش حکمت 225نهج البلاغه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ انبوهی از جمعیت در راهرو ها درحال حرکتند و برخی نشسته اند ،‌عده ای وارد و عده ای خارج می شوند، اینجا بیمارستان است و این توقف بی امان مردم است که ادامه دارد.
وجود این همه بیمارستان و درمانگاه که روزانه میلیونها انسان در سراسر جهان برای علاج و بهبود کسالتی که به سراغ آنها آمده مراجعه می کنند. گاهی این بیماری ها از سر غفلت یا عدم رعایت و پرهیز از برخی رفتار هاست اما گاهی هم ناغافل پدیدار می گردد.
اما این پیگیری همه برای بهبود و بازگشت و فاصله گرفتن از کسالت و بیماری و تلاش جهت بدست آوردن سلامت و سالم ماندن در وجود همه پیداست اما چرا گاه خود باعث از بین رفتن سلامت و نابودی تدریجی سلامت می شویم، جای سوال است اینکه برخی وقت ها افراد با برخی رفتارهای خود، خودمان را از درون متلاشی می کنیم و بعد از چندی به از پای درآمدن ما منجر می شود.
و چه زیبا حضرت (ع) درحکمت225نهج البلاغه می فرماید؛ شگفت که حسودان از سلامتی خود غافل مانده اند وقتی با حسادت آن چنان سیستم درونی خود را به هم می ریزیم و آن قدر فشار درون تجربه می کنیم که پس از مدتی این آرزو خود را در شکل یک بیماری لاعلاج و برون فرصت  برای علاج و زمینه ساز بسیاری از کسالت ها می شود.
اما آنچه مهم است آن است که هم درمان و هم بیماری در دستان خود ماست اما اینکه چرا گاهی بیماری را با سلامتی عوض میکنیم جای سوال است. گاهی نیاز است نگاهی به رفتارمان بکنیم تا کمی آن را پالایش دهیم ؛
بیماری تنها در بیماری های جسمی نیست ، یک روح سالم بدن سالم می آفریند./ف
برچسب ها: گزارش ، حکمت ، شب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.