جلسه ستاد مدیریت بحران مناطق زلزله زده استان بوشهر به ریاست معاون اول رییس جمهور در این استان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت تسریع در کمک رسانی به آسیب دیدگان و جبران خسارات و بازسازی مناطق زلزله زده اتخاذ گردید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحیمی در ادامه برنامه های سفر به استان بوشهر، پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی و دیدار با زلزله‌زدگان در جلسه ستاد مدیریت بحران مناطق زلزله‌زده استان بوشهر که با حضور وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پژشکی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رییس سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسوولان دستگاه‌های مربوطه در استانداری بوشهر برگزار شد، ضمن تسلیت به بازماندگان و تجلیل از صبر و شکیبایی مردم مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: امدادرسانی به موقع یکی از دلایل آرامش مردم آسیب‌دیده از زلزله بود و چیزی جز صفای درون و اعتقاد قلبی مصیبت‌دیدگان به خدای تعالی در بین زلزله‌زدگان مشاهده نمی‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی‌ها و انجام اقدامات گسترده در جهت بازسازی مطلوب و شایسته مناطق زلزله‌زده استان بوشهر، تصریح کرد: از آن‌جایی‌که مناطق زلزله زده استان بوشهر از مناطق محروم کشور به شمار می‌رود، با هرچه سریع‌تر به یاری مردم شتافته و با انجام اقداماتی گسترده همه راههای خدمت رسانی به زلزله زدگان را طی کنیم.

وی با اشاره به این‌که «امروز در زمینه مدیریت بحران و امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده و بازسازی این مناطق، تجربیات بسیار ارزشمندی در اختیار مسوولان و مجریان قرار دارد» خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله حماسه‌ای که در آذربایجان شرقی در زمینه بازسازی مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوست در استان بوشهر با دستی گشاده‌تر و سرعت بالاتری به انجام رسیده و بتوانیم تا پیش از شروع فصل گرما که دشواری‌هایی را برای مردم به وجود می‌آورد، کار بازسازی واحدهای مسکونی را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین از همه مسوولان، دست‌اندرکاران و تیم های امدادی از ارگان‌های مختلف که در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله به یاری مردم شتافتند تقدیر و بر لزوم ادامه کمک‌رسانی‌ها تا ایجاد شرایط مساعد زندگی به زلزله‌زدگان تاکید کرد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بررسی میزان خسارات وارد شده به منازل مسکونی و تجاری در مناطق مختلف زلزله زده و نیز ارائه گزارش‌هایی درخصوص نحوه امدادرسانی و اسکان موقت زلزله‌زدگان، تصمیماتی در راستای چگونگی بازسازی مناطق زلزله‌زده و ارائه وام و کمک های بلاعوض به زلزله‌زدگان برای بازسازی و تعمیر منازل و تامین معیشت زندگی اتخاذ شد.

معاون اول رییس‌جمهور هم‌چنین با حضور سرزده در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، مجروحان و آسیب دیدگان‌زلزله در این استان را عیادت و از آنان دلجویی کرد.

رحیمی شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر که به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده و بررسی اوضاع در این مناطق صورت گرفت، با حضور سرزده در مجتمع آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس، از آسیب دیدگان و مصدومان این حادثه عیادت کرد.

وی در این بازدید ضمن گفت‌گو با مصدومان و آسیب‌دیدگان، با توضیح مسوولان و کادر پزشکی در جریان اقدامات انجام شده برای رسیدگی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان قرار گرفت و دستورات لازم جهت تسریع در رسیدگی و درمان آنان را صادر کرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بوشهر ، زلزله ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.