سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 94 درصد انسداد عروقی چشم که کاهش دید و نابینایی را در پی دارد به دلیل فشار خون انتقال می افتند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد رضا منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش فشار خون با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد افزایش فشار خون و دیابت در جهان هستیم گفت: تغییر شخص، زندگی ، بی تحرکی و نوع تغذیه در راس عوامل استقرار این دو بیماری هستند .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهاي استان یزد با 14 درصد در راس ابتلا به دیابت قرار دارند افزود: آمارهای رای گیری فشار خون و دیابت در ایران بالا می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: فشار خون تمام ارگان های بدن از جمله چشم را درگیر می کند به طوریکه شبکیه چشم به دلیل برخورداری از سیستم عروقی دچار آسیب شده و در مراحل پیشرفته تر کاهش نابینایی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انسداد های عروقی ایجاد شده در شبکیه شریان ها  و وریدها را درگیر می کند اظهار کرد: 94 درصد انسدادهای عروقی چشم که باعث کاهش دید و نابینایی می شود به دلیل فشار خون اتفاق می افتد .

این متخصص چشم با اشاره به اینکه 7 تا 8 درصد مشکلات چشمی به دلیل دیابت اتفاق می افتد
 ادامه داد: فشار خون در راس همه ی گرفتاری ها قرار دارد.

 وی یاد آور شد: بسیاری از مراجعات به درمانگاه ها به دلیل انسداد عروقی در شب اتفاق می افتد که به دلیل کاهش فشار خون در شب هنگامي با این مشکل مواجه می شویم که در این مرحله نیز کار خاصی قابل انجام نیست .

وی ادامه داد: در صورتی که انسداد در شریان ها باشد کار مثبتی از دست پزشک ساخته نبوده  و پایش وضعیت بیمار به عنوان وظیفه ی پزشک محسوب می شود.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه بیماری ها پیشگیری بهتر از درمان است خاطر نشان کرد: یکی از راه های پیشگیری از مشکلات چشمی کنترل فشار خون است که در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی و صرف زمان زیاد هستیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.