نماینده مردم شهرهای سنندج، کامیاران و دیواندره و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تدوین و اجرای برنامه‌های جامع در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان خواست و انتظار نمایندگان ملت از دولت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرادی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با تاکید بر لزوم تدوین و اجرای برنامه های جامع در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در استانها از سوی دولت گفت: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و عمران کشور از جمله حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک وظیفه همگانی است.
وی با اشاره به توزیع عادلانه تسهیلات اشتغالزایی و توجه به تولید ملی افزود: امیدواریم با کمک مسئولان و استفاده از توان علمی و عملی نیروی کاری متخصص و بومی استان، شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر در کردستان باشیم.
وی آسیب شناسی تعاونی ها و ایجاد بستر تشکیل تعاونی های کارآمد، ایجاد اشتغال های پایدار، نظارت بر امور تعاونی ها و ... را از جمله مواردی برشمرد که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز با اشاره به نامگذاری سالجاری گفت: مقام معظم رهبری با این نامگذاری تاکید دوباره‌ای بر محوریت مردم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان وارثان واقعی‌ نظام داشتند چرا‌ که حضور و مشارکت مستمر و آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه های سیاسی و اقتصادی همواره از مهمترین ویژگی های آنان بوده است .
مصطفی باغبانیان، با ارائه گزارشی از حوزه های مربوط به اشتغال، روابط کار، بازرسی کار و تعاونی ها گفت: استان کردستان در سال گذشته متعهد ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی شده بود که خوشبختانه با بسیج تمام امکانات این تعداد فرصت شغلی تحقق پیدا کرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 794 نفر در قالب 304 کارگاه از تخفیفات ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه برخوردار شدند افزود: در زمینه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد نیز از ابتدای اجرای طرح در سال 1390 تاکنون، برای 18 هزار و 481 طرح، تسهیلاتی با اعتبار بالغ بر 737 میلیارد ریال پرداخت شده است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان" تعداد واحدهای مسکونی احداث شده توسط تعاونی های مسکن مهر را 3200 واحد و تعداد واحدهای مسکونی احداثی شرکت های تعاونی متعارف را نیز 648 واحد ذکر کرد و افزود: در سال گذشته سه هزار و 126 فرصت شغلی از طریق تعاونی ها ایجاد شده است.
 وی در زمینه طرح توسعه مهر کشاورزی اظهار داشت: تاکنون در سراسر استان هفت میلیون و 659 هزار و 401 متر مربع زمین جهت طرح توسعه مهر کشاورزی واگذار شده است که در مجموع به متقاضیان در قالب سه بخش تعاونی، سهامی و انفرادی تسهیلاتی معادل 193 میلیارد و 409 میلیون ریال اعتبار با اشتغالزایی سه هزار و 925 نفر پرداخت شده است.
معاون اداری مالی اداره‌کل، نیز در این دیدار بر بسیج امکانات و تلاش شبانه روزی در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.
"برهان صلواتی" تسهیل گرایی، ارباب رجوع مداری، قانون گرایی، عدالت محوری و ... را از جمله ویژگی های منشور کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: با اجرای این منشور می توان بر هموار شدن هر چه بیشتر مسیر اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی بویژه در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در کردستان امیدوار بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.