رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روزی غرب ناگزیر می شود حق هسته ای ایران را به رسمیت شناخته و تسلیم شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛علاءالدین بروجردی در همایش ˈناگفته های شنیدنیˈ در دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان افزود: هم اکنون گروه 1+5 از مواضع خود عقب نشینی کرده زمانی تاکید می کردند که اصلا نباید غنی سازی داشته باشید و امروز می گویند 20 درصد را متوقف کنید.

وی در زمینه دلیل طولانی شدن مذاکرات گفت: مسائل مهم در عرصه بین المللی زمان بر است و از طرف دیگر علت ادامه مذاکرات ارائه اطلاعات غلط توسط آمریکا به تصمیم گیرانی است که حق وتو دارند و از این رو مذاکرات نقش روشنگری دارند.

وی گفت: آینده مذاکرات تاریک و مبهم نیست و گرچه کار سخت است خروجی مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود ، همان گونه که حرف ما امروز به کرسی نشسته و برغم میل غربی ها ایران صاحب دانش هسته ای شده است.

بروجردی در ادامه در پاسخ به پرسش در مورد تضاد در رشد صنایع اظهار کرد: قبول داریم که روند صنعت خودروسازی هماهنگ با سایر صنایع نیست.

وی ادامه داد: شرکت های سازنده فقط بدنبال تولید بدون کیفیت بالا هستند همچنین میزان بالای تقاضا و نبود رقابت در شرایط متوازن باعث این کاستی است ولی اگر فعالیت آنها متوقف شود از نظر اشتغال دچار مشکل می شویم.

وی بیان کرد: باید یک تحول بنیادین در صنعت خودروسازی ایجاد شود و تلاش کنیم به سمت تولید خودروی با کیفیت حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد هولوکاست گفت: سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی در مورد رژیم غاصب صهیونیستی از زمان امام خمینی (ره) تاکنون تغییری نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی در شرایطی که یاسر عرفات به مذاکره با اسراییل کشیده شد، جمهوری اسلامی همچنان مشروعیت، رسمیت و هیچ جایگاهی برای رژیم غاصب صهیونیستی در عرصه جهانی قائل نشد./ک
 
منبع :ايرنا

 

برچسب ها: حق ، هسته ای ، ایران ، رسمیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.