مهمترین عناوین روز گذشته بین الملل به شرح زیر می باشد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛
"جاناتان استيل" در مقاله اي اذعان نموده كه روشي كه آمريكايي ها و ساير كشورهاي غربي در قبال مذاكرات هسته اي كشورمان اتخاذ كرده اند راهي "عجيب و غريب" و غير معمول در ارتباط با سياست خارجي است كه مي تواند براي غرب "خطرناك" باشد.
نشنال اينترست در گزارشي به قلم "پل پيلار" نوشت: به رغم اينکه در اظهار نظر درباره روش طرفها در يک مذاکره بايد بسيار محتاطانه عمل کنيم، با اين حال به نظر مي رسد آمريکا و شرکايش در گروه 1+5 بر اشتباهات عمده خود در مذاکرات هسته اي با ايران تاکيد دارند.
وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات اخیر آلماتی 2 میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک اظهار داشت: هر چند این مذاکرات، نتیجه روشني در برنداشت اما با اینحال متمرکز، فنی و عینی و در ارتباط با گفتگوهای دشوار هسته ای ایران، متضمن مباحث سیاسی بود.
آمريکا در هفته هاي گذشته پيشرفته ترين هواپيماهاي خود را در شبه جزيره کره مستقر کرده است.
خبرگزاري "رويترز" به نقل از دو منبع موثق گزارش داد "سلام فياض" نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين پس از افزايش اختلاف نظرهايش با "محمود عباس" رييس آن تشكيلات روز گذشته استعفانامه اش را به وي تقديم نموده است.
يكي از مقامات نظامي ارتش ژاپن امروز با استناد به تصاوير ماهواره گرفته شده از شبه جزيره كره مدعي شده كه دست كم يكي از موشكهاي دولت پيونگ يانگ در وضعيت آمادگي براي شليك قرار دارد. پيونگ يانگ پيش تر هشدار داده بود كه افراد خارجي مقيم كره جنوبي براي حفظ جان خود ظرف پنج روز آينده آن كشور را ترك كنند.

چاک هيگل وزير دفاع آمريکا در کنفرانس خبري مشترک با ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش اين کشور گفت: کره شمالي با لفظي هاي اتمي خود به خط قرمزي خطرناک نزديک مي شود.
عراق يک هواپيماي ايراني ديگر را که عازم سوريه بود در بغداد بر زمين نشاند و بازرسي کرد و تنها در آنها کمک هاي بشردوستانه يافت.
وزيران امور خارجه ترکيه و آمريکا ديروز تلفني گفتگو کردند و در اين گفتگوي تلفني درباره زمان و مکان برگزاري نشست آتي گروه به اصطلاح دوستان سوريه تبادل نظر کردند.
يك منبع دولت انگليس به خبرگزاري "رويترز" گفته است كه دولت آن كشور تصميم ندارد تا از "كريستينا فرناندز" رييس جمهور ارژانتين براي شركت در مراسم تشيع جنازه "مارگارت تاچر" نخست وزير پيشين انگليس دعوت بعمل آورد.
رسانه هاي تونسي از استرداد بخش هايي از اموال خانواده بن علي به كشورشان خبر دادند.
"ميخائيل گورباچف" رهبر پيشين اتحاد جماهير شوروي اظهار داشت كه بدليل بيماري نمي تواند در اين مراسم شركت كند.
فرمانده "لشکر يکم" موسوم به ارتش آزاد سوريه به هلاکت رسيد .
رئيس جمهور آمريکا درخواست کرد براي مدرن سازي تسليحات هسته اي اين کشور منابع مالي بيشتري اختصاص داده شود.
سفير عربستان در لبنان خواستار گفتگو ميان حزب الله و جريان المستقبل شد.
بيانيه پاياني نشست گروه 8 دقايقي پيش باتاکيد بر روند گذار سياسي و همکاري با ماموريت اخضر ابراهيمي در سوريه اعلام شد .
فعال سياسي بحريني گفت: رژيم بحرين فرامين آمريکا و عربستان را در سرکوب بحريني ها اجرا مي کند.


برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار