نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: مذاکره کنندگان ایرانی در آلماتی 2 با هوشیاری، توپ اعتماد سازی را در زمین 1+5 انداختند.

 

شهلا میرگلوبیات در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به نشست اخیر گروه 5+1 افزود: بسته پیشنهادی 1+5 در آلماتی 2 به ایران به هیچ وجه متناسب با سطح مذاکرات نیست و قطعا جمهوری اسلامی ضمن اعتماد سازی و ایجاد شفافیت در جزئیات مورد بحث پیرامون فعالیت هسته ای ایران در نشست مذکور بر حفظ غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد تاکید خواهد کرد.

وی گفت : غنی سازی اورانیوم تا سقف 20 درصد بیانگر حق مسلم و قانونی ایران جهت استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای مطابق بند 4 معاهده ان پی تی است.

وی افزود : اولا غرب نباید به دنبال تغییر در درصد غنی سازی ایران تا سقف 20 درصد باشد وثانیا بسته های پیشنهادیش باید آنقدر متناسب و پرجاذبه برای جمهوری اسلامی ایران باشد که بتوان چشم انداز مثبتی را از مذاکرات مذکور تصور کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت : این گروه باید نشانه هایی از حسن نیت ارایه دهند که جمهوری اسلامی ایران متقاعد شود که علایمی از دشمنی های دنیای استکبار علیه ملت ایران وجود ندارد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین ماه روز ملی فناوری هسته ای گفت: روز 20 فروردین ماه که به عنوان روز ملی فناوری هسته ای نامگذاری شده است نماد عزت و غیرت ملی نظام اسلامی است که در دست یابی به این فناوری ایستادگی کرده و در این راه دانشمندان و جوانان غیوری جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود : مواضع استکبار جهانی نشان دهنده آن است که آنها از انرژی هسته ای که حق مسلم ملت ایران است هراس ندارند بلکه ترس و هراس آنها در این است که نظام اسلامی به عنوان یک کشور تاثیر گذار در معادلات جهانی تبدیل شده و الگویی برای تمامی آزادیخواهان جهان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.