يک پزشک فوق تخصص غدد با بيان اينکه قطع ناگهاني داروهاي تجويزي از سوي پزشک ممکن است خطرات فراواني را به دنبال داشته باشد گفت: قطع ناگهاني داروهاي فشار خون ممکن است سکته مغزي بيمار را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمود پرهام اظهار کرد: ميزان گسترش فشارخون در جامعه امروزي ما حدود 15 تا 20درصد است که به دو دسته اوليه و ثانويه تقسيم مي‌شوند.
وي با بيان اينکه 90درصد علل فشار خون بالا ناشي از فاکتورهاي گوناگون ‍ژنتيک ،ارث ، استرس و اظطراب است تصريح کرد: به صورت عمده ابتلا به فشار خون دليل خاصي ندارد ولي به مرور زمان ممکن است براثر افزايش سن، برخي افراد دچار فشار خون مي‌شوند.
اين پزشک متخصص علل فشارخون ثانويه را بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند بيماري‌هاي کليوي دانست و بيان داشت: گاهي اوقات بر اثر مشکلاتي که در بافت‌ها و عروق کليوي به وجود مي آيد و يا اينکه عروق کليه تنگ مي‌شود بيمار به فشار خون مبتلا خواهد شد.
وي تصريح کرد: فشار خون ممکن است بر اثر برخي بيماري هاي غددي به وجود بيايد که در اين راستا مي‌توان به بيماري‌هايي مانند «کوشينگ » و توده‌هايي در کليه، پرکاري پاراتيروئيد و بعضي اختلالات آنزيمي اشاره کرد.
پرهام اذعان داشت: فشارخون دسته اول معمولا قابل رفع نيستند و تنها مي‌توان با دارو و يا تغيير شيوه زندگي ، ورزش و فعاليت بدني و استفاده از بعضي خوراکي‌ها و غذاهاي مفيد آن را کنترل کرد.
پزشک فوق تخصص غدد بيان داشت: فشار خون دسته دوم به سهولت قابل درمان است چرا که با رفع مشکل داخلي که از عروق و کليه ها ناشي مي‌شود فشار خون نيز درمان خواهد شد.
وي با اشاره به تجويز دارو به بيماران فشار خون توسط پزشکان بيان داشت: با مصرف داروهاي تجويز شده توسط پزشک، حال بيمار رو به بهبودي مي‌رود که برخي افراد پس از کمي بهبودي داورهايشان را به صورت ناگهاني قطع مي‌کنند و اين مسئله موجب سکته مغزي مي‌شود.
پرهام با تاکيد براينکه فشار خون را نبايد به صورت ناگهاني پايين آورد گفت: فشار خون بايد به تدريج کنترل و سپس آرام آرام فشار را پايين آورد چرا که کاهش ناگهاني فشار خون ممکن است به کليه‌ها آسيب جدي وارد کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام اقای دکتربنده یک ماه پیش رفتم پیش دکتر موقعی که استرس شدید داشتم فشارم ۱۴ بود دارو بهم داد الان دارو را نصف قرص هم استفاده میکنم فشارم میاد روی ۱۰۰ تا ۱۱ ایامیتونم استفاده نکنم اکو هم گرفت گفت دریچه قلبت به طور خفیف شل شده یکی از دریچه ها