رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت : اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان رضوی شش درصد رشد دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، رشید با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز در استان همزمان با کشور افزود : بدین منظور انتشار آگهی نام نویسی از متقاضیان و تشکیل هیات های اجرایی استان ظرف مدت پنج روز انجام می شود.

به گفته وی ، 99 هیات اجرایی در فرمانداری ها و بخشداری های استان در این مدت تشکیل و فعال می شوند.

وی اظهار کرد : داوطلبان انتخابات شوراها از 26 فروردین ماه تا یکم اردیبهشت فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود : در روستاها داوطلبین می توانند بصورت مقدماتی در دفاتر پیشخوان و یا دفاتر مخابراتی روستایی ثبت نام کرده و برای تکمیل پروسه ثبت نام باید در فرمانداری ها و بخشداری های منطقه در این مدت اقدام نمایند.

وی گفت : انتخابات این دوره شوراها در 28 شهرستان ، 71 بخش و 73 شهر برگزار می شود چنانکه در مجموع هشت هزار و 494 عضو اصلی برای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان انتخاب می شود.

رشید افزود : از این تعداد 434 نفر اعضا شوراهای اسلامی شهرها و هشت هزار و 60 نفر اعضای اصلی شوراهای اسلامی روستاهای استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل هیات های اجرایی در روز 26 فروردین ثبت نام داوطلبان انجام می شود ، اظهار داشت : شرایط کلی ثبت نام آنان دارا بودن حداقل 25 سال تمام ، تابعیت ایرانی ، سواد خواندن و نوشتن در روستاهای تا 200 خانوار ، تحصیلات دیپلم در روستاهای بالای 200 خانوار ، لیسانس و معادل آن برای شهرهای بالای 200 هزار نفر و کارت پایان خدمت و یا معافیت برای مردان می باشد.

وی شوراهای را تجلی اداره کشور به دست مردم عنوان کرد و افزود : مشارکت مردم در این انتخابات به مفهوم تاکید و اهمیت بر اداره بهتر امور شهرها و روستاها می باشد و بر این مبنا مقدمات و تمامی سازوکارهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه از سوی دست اندرکاران اجرایی انجام شده است/    س

برچسب ها: رشد ، شوراهای ، اسلامی ، شهر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.