استاندار استان مرکزی گفت: اولین محموله پروپیلن تولید شده در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بارگیری شده و آماده ارسال به برخی از پتروشیمی های کشور است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعبانی فرد در حاشیه بازدید از تجهیزات پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند افزود: وضعیت خلوص پروپیلن تولیدی در این پالایشگاه 99.99 است که از لحاظ کیفیت در حد مطلوبی قرار دارد و مطابق با استانداردهای بین المللی است.
وی اظهار کرد: هم اکنون تجهیزات پتروشیمی شهرستان خمین در حال نصب است که با راه اندازی این مجموعه، سالانه 300 هزار تن پروپیلن مورد استفاده صنایع پایین دستی قرار خواهد گرفت.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا 180 هزار تن پروپیلن برای استفاده شرکت پتروشیمی شازند برای تولید پلی اتیلن و صنایع پایین دستی شامل موکت بافی، گونی بافی و تیشو ارسال می شود.
شعبانی فرد ادامه داد: ایران عزیز اسلامی به عنوان یکی از قطب های تولید انرژی در دنیا است که با تبدیل نفت خام به فرآورده های دیگر توانسته گام مهمی در خودکفایی و افزایش بهره وری بردارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند نیز گفت: در ایام آغازین سال 92 بیش از یک میلیارد لیتر بنزین با استانداردهای بین المللی در پالایشگاه شازند تولید شده است.
میرقادری اضافه کرد: این میزان تولید ثمره همدلی، تلاش و هم اندیثشی مهندسان و متخصصان ایرانی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.