نوري المالكي نخست وزير عراق در دهمين سالگرد سقوط رژيم صدام در مقاله اي در روزنامه الشرق به تشريح سياست هاي اين كشور پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران :نوري المالكي در مقاله خود در روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط درخصوص روابط عراق با ايران نوشت عراق در بين همسايگان خود طولاني ترين مرز را با ايران داشته وما بارديگر خواستار ارزيابي جنگ دو كشور در دهه هشتاد ميلادي كه هزاران نفر كشته به جاي گذاشت را نداريم.

وي در ادامه مقاله خود مي نويسد روابط عراق وايران روابطي فرهنگي،ديني وتاريخي است وتمايل ما اين است كه روابط ما با ايران همواره با ثبات باشد.

وي همچنين در جايي ديگر از مقاله خود با اشاره به اعتراضات اخير مردم عراق نوشت اعتراضات در شهرهاي عراق نشانه اي حقيقي از اين است كه به رغم دعوت برخي از عناصر طائفه گرا به خشونت، اما با اين وجود اكثريت مردم عراق خواستار ابراز مطالبات خود از طريق دموكراتيك هستند وعراقي ها مي‌توانند بوسيله حضور در انتخابات استاني در ماه آينده وانتخابات عمومي در سال آينده ونه با گلوله اختلافات خود راحل كنند.

نوري المالكي نخست وزير عراق همچنين درمورد سوريه اظهار داشت براي حل مسالمت آميز بحران سوريه تلاش خود را به كار مي گيريم.

المالكي از مقامات آمريكايي هم خواست به ديدگاه هاي عراق در قضيه هاي مختلف احترام گذاشته وبا احترام متقابل با اين كشور رفتار كند.
برچسب ها: المالکی ، ایران ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار