راهپيمايي گسترده اي در مناطق مختلف بحرين در مخالفت با ميزباني مسابقات اتومبيلراني فرمول يک برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ جمعيت مخالف الوفاق تاکيد کرد رژيم بحرين شرکت کنندگان در گفتگوي ملي را براي ترساندن آنها هدف قرار مي دهد. اين جمعيت تجمع اعتراض آميز عليه ظلم و ستم ديني در اين کشور برگزار شد. در اين حال يکي از اعضاي ديده بان حقوق بشر بحرين درخواست کرد هفدهم آوريل روز ملي آزادي ديني در بحرين تلقي شود.   
 
بحريني ها در مناطق عالي ، بني جمره ، دراز و سلماباد و ديگر مناطق تظاهرات کردند. تظاهرات و راهپيمايي در بحرين از آغاز انقلاب در اين کشور در بيش از دو سال پيش متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد. در اين تظاهرات خانواده هاي شهدا نيز حضور داشتند و جابجايي مسالمت آميز قدرت ، تحقق تحول دمکراتيک را در بحرين ، قصاص قاتلان شهدا و آزادي شخصيت هاي مخالف بازداشت شده و فعالان سياسي را خواستار شدند. 

تظاهرکنندگان اين شعار را سردادند "ملت خواستار سرنگوني رژيم است" . نيروهاي رژيم بحرين به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آميز حمله و به سوي تظاهرکنندگان گازهاي سمي شليک کردند و مراکز ايست و بازرسي در ورودي هاي روستاهاي جزيره ستره برپا کردند که به زيان شهروندان تمام شد. 

اقدامات انقلابي به مقر جمعيت الوفاق منتقل شد به طوري که اين جمعيت تجمع اعتراض آميز برگزار کرد که در آن شماري از شخصيت هاي حقوقي و ملي عليه ظلم و ستم ديني که مقامات بحرين انجام مي دهند از جمله تخريب مساجد و حسينيه ها شرکت کردند.  مساجد و حسينيه ها در بحرين بدون دليل تخريب مي شود و برخلاف قانون است. شيخ ميثم السلمان عضو ديده بان حقوق بشر بحرين در پايان اين مراسم درخواست کرد هفدهم آوريل روز ملي آزادي ديني در بحرين تلقي شود. 

در ادامه اين گزارش آمده است جمعيت الوفاق در بيانيه اي تاکيد کرد رژيم حاکم بحرين شرکت کنندگان در گفتگوي ملي را براي ترساندن و اعمال فشار عليه آنها هدف قرار مي دهد و از نهادهاي رسمي و قضايي براي انتقام گرفتن از فعالان و شخصيت هاي سياسي به علت درخواست تحول دمکراتيک استفاده مي کند. جمعيت الوفاق گفت اتهاماتي که عليه مجيد ميلاد عضو گروه مخالفان شرکت کننده در گفتگو مطرح شده تمسخرآميز است و همه آنها به آزادي بيان مربوط مي شود و همچنين تاييد مي کند که سيستم قضايي به اصلاح نياز دارد. 


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار