"گلن گرين والد" در مقاله جديد خود تحت عنوان "نظر دو كارشناس آمريكايي در مورد ايران" با "فلينت لورت" و "هيلاري مان لورت" مصاحبه كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ اين دو تحليلگر حوزه امنيت ملي آمريكا سالها در دولت آمريكا از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده اند و در صحبت با روزنامه نگار گاردين اظهار داشته اند كه معتقدند برداشت نادرستي كه غربي ها از ايرانيان دارند سبب شده تا نتوانند سياست صحيحي را در قبال كشورمان در پيش گيرند. 

نويسنده در مناظره اي اينترنتي با دو كارشناس آمريكايي مي نويسد "دو مقام پيشين امنيت ملي آمريكا در صحبت با من اظهار داشتند كه انتقادات از سياست خارجي آمريكا  در قبال جمهوري اسلامي ايران در حال افزايش است."

وي در ادامه مي افزايد "فلينت لورت" و "هيلاري مان لورت" دو تن از برجسته ترين كارشناسان در حوزه هاي مرتبط با ايران هستند. آنان از منتقدان جدي سياست خارجي دولت آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران بوده اند و معتقدند كه عدم برداشت صحيح آمريكايي ها از ايران موجب ايجاد فضايي منفي و ضد ايراني در رسانه هاي غربي شده است. نكته جالب توجه در اينجا آنست كه اين دو نفر هر دو از نهاد امنيت ملي آمريكا مي آيند. آنان از مقامات رسمي دولت آمريكا در امور خاورميانه در سالهاي زمامداري جورج دبليو بوش بوده اند. فلينت از تحليلگران سازمان سيا بوده است و هيلاري نيز در ماموريت هاي ويژه دولت آمريكا در همراهي با سازمان ملل متحد شركت داشته است. آنان با جايگاه ويژه اطلاعاتي و امنيتي اي كه در داخل دستگاه دولتي آمريكا داشته اند بخوبي از آن چه در جريان جنگ عراق نيز رخ داد آگاه هستند." 

نويسنده با اشاره به كتاب جديد اين دو مقام امنيتي پيشين آمريكايي مي افزايد "آنان اخيرا كتابي فوق العاده را تحت عنوان "سفر به تهران" را نوشته اند. اين دو نويسنده در كتاب خود ادعاي رسانه هاي غربي در مورد ايران را به شدت به چالش كشيده اند. من به مدت 30 دقيقه با نويسندگان اين كتاب مصاحبه كردم و درباره كتاب جديدشان با يكديگر گپ زديم. من همچنين نقدهاي خود بر بخش هايي از اين كتاب را نيز به آنها گفتم. آنان معتقد بودند كه عدم برداشت صحيح و وجود تصور غلط از ايرانيان نزد غربي ها سبب شده تا دولتهاي غربي سياست غلطي را در قبال جمهوري اسلامي ايران در پيش گيرند." 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: گاردین ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار