تصویرگری ها و نگارگری های ایرانی در نمایشگاه بولونیا (ایتالیا) که معتبرترین نمایشگاه در حوزه کودک و نوجوان است مورد استقبال ویژه ای قرار گرفت.

"محمد عظیمی"، مدیر عامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران و قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه  خبرنگاران در رابطه با برگزاری نمایشگاه بولونیا گفت: حدود 400 عنوان کتاب را در این نمایشگاه شرکت دادیم که بیشتر آن در حوزه کودک و نوجوان بود.
وی ادامه  داد: در این  نمایشگاه که نمایشگاه تخصصی کودک است یکی از کارهای قابل عرضه کار تصویرگری است که تصویرگران تصاویر طراحی شده قابل توجهی را ارائه دادند و به دنبال آن نمونه هایی از نگارگری را به آنجا بردیم که بسیار مورد تحسین واقع شد.
وی افزود: کاتالوگ هایی را در رابطه با این تصاویر به دنبال آن CD هایی را در رابطه با وضعیت نشر کودک و نوجوان در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه دادیم.
مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی با اشاره به استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان و ناشران ادامه داد: حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه بسیار گرم و پررنگ و رابطه مثبت و منطقی میان ما و ناشران ایجاد شده بود.
عظیمی خاطرنشان کرد: طی مذاکره ونشستی با رئیس نمایشگاه بولونیا به درخواست مواردی چون تسهیلات بهتر و جای مناسبتر برای برگزاری این نمایشگاه در سالهای آینده را پرداختیم تا انشاءاله در سالهای آتی حضور یکپارچه و تجمیع غرفه هایی ایرانی را در این نمایشگاه شاهد باشیم.
وی با توجه به اینکه تا سال 2017 میهمان ویژه نمایشگاه بولونیا مشخص شده است افزود: در مذاکره با رئیس نمایشگاه بولونیا پیشنهاد دادیم تا بعد از سال 2017 با توجه به اینکه  کشور ما آمادگی ها و زمینه های لازم را برای این حضور فراهم کرده است ما را به عنوان میهمان ویژه قرار دهند.
وی اضافه کرد: امسال کشور سوئد به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بولونیا در این نمایشگاه حضور داشته است.
عظیمی تصریح کرد: نمایشگاه بولونیا معتبرترین و منحصر به فرد ترین نمایشگاه تخصصی کودک است که بیش از 1200 ناشر کودک و نوجوان در آن شرکت کردند و تمامی بازیدکنندگان آن تخصصی هستند.
وی ادامه داد: ما باید نشر کودک و نوجوان را به دنیا معرفی کرده وبسترهای مناسب را برای تماسهای فرهنگی ایجاد کنیم که به لطف خدا شرکت در این نمایشگاه چنین ابعادی را به دنبال داشت.
قائم مقام بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به تشکیل جلسات با ناشران بیان کرد: در این  جلسات شرایط نشر ایران و نشر کودک و نوجوان را معرفی و از ناشران برای شرکت در بیست وششمین نمایشگاه کتاب تهران دعوت به عمل آوردیم که از آن استقبال ویژه ای صورت گرفت.
وی در رابطه با پرداخت بدهی به ناشران خارجی برای شرکت در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران افزود: بدهی ها تا حد قابل توجهی تسویه شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد./ص
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، بولونیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار