شهردار منطقه 4 با بیان اینکه مجموعه باغ پرندگان یکی از مجموعه های بی نظیر در دنیا‌ست، از افتتاح فاز اول این مجموعه تا اواخر فرودین ماه جاری خبر داد.

حسن کر‌یمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب با اشاره به زمان آغاز ساخت این مجموعه افزود: از سال 89 کار ساخت باغ پرندگان آغاز شد و امیدوارم تا اواخر فروردین ماه فاز نخست آن به بهره برداری برسد.
شهردار منطقه 4 در تشریح عملیات اجرایی این مجموعه ادامه داد: این مجموعه در دو فاز در حال اجراست، فاز نخست د‌شتچر و فاز دوم آبچر‌ نام دارد، در فاز نخست پر‌ندگانی که قادر به پرواز نیستند و در فاز دوم پر‌ندگانی که قابلیت پرواز دارند، به نمایش گذاشته خواهند شد.
کر‌یمیان در خصوص جزئیات فاز نخست این مجموعه تصریح کرد: در فاز اول باغ پرندگان بیش از 70 گونه پرنده که توانایی پرواز ندارند، نگهداری می شوند که تعدادی شان بالغ بر 6500 قطعه خواهد بود.
وی بیان کرد: باغ پرندگان در مجموعه گردشگری 86 هکتاری لویزان واقع شده است، البته باغ پرندگان 22 هکتار از این فضا را اشغال کرده است.
در این میان مساحت فاز نخست باغ پرندگان 15 هکتار و فاز دوم که به نگهداری پرندگان آبچری یعنی پرندگان پروازی اختصاص دارد، دارای  6 هکتار است.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه باغ پرندگان یکی از مجموعه های بی نظیر نه تنها در ایران و خاورمیانه که در دنیا خواهد بود، همچنان که کارشناسان ایتالیایی در این بازدید از این مجموعه این موضوع را تأیید کردند، در این مجموعه همچنین گونه های مختلف گیاهی و گلهای متنوعی وجود دارد که بر زیبایی آن می افزاید.
این مجموعه همچنین مجهز به کلینیک مخصوص پرندگان است تا در بیماری احتمالی پرندگان جلوگیری شود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار