مرتضی طلائی گفت:انتظار دارم دفاتر خدمات نوسازی،ساکنان را برای ورود به میدان نوسازی ترغیب کنند تا آن ها نیز هم پای خدماتی که از مدیریت شهری دریافت می کنند در نوسازی سهیم باشند.

 به گزار ش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،ریاست کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی شورای اسلامی شهر تهران، در چهارصد و شصت و نهمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران  دستاورد مدیریت فعلی سازمان نوسازی را آغازی برای تحول در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران با رویکر تولی گری و تحقق جریان نوسازی مردمی ذکر کرد. 
 
همچنين درادامه علیرضا جعفری با اشاره به این که نوسازی بافت های فرسوده امروزه به عنوان یکی از مسائل کلان در مدیریت شهری مطرح است، گفت: خساراتی که ممکن است در زمان  بروز حوادث غیرمترقبه در بافت های فرسوده  به وجود بیاید  بسیار سنگین و جبران ناپذیر خواهد بود.
علیرضا جعفری تصریح کرد: سازمان نوسازی در مقاطع مختلف رویکردهای مختلفی داشته که انجام  مطالعات پژوهشی، نگاه پروژه محور و رویکر مداخله مستقیم در نوسازی از جمله مهترین آن ها در سال های پیشین بوده است.  
وي با اعلام اینکه بالغ بر 3268 هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر تهران وجود دارد، از سپری شدن مراحل تصویب طرح تدقیق بافت های فرسوده در صحن شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت:  بر اساس این طرح مساحت بافت های فرسوده به حدود 4400 هکتار رسیده است.
جعفری با اشاره به تأکید دکتر قالیباف مبنی بر ضرورت تغییر رویکرد سازمان از تصدی گری به تولی گری، خاطر نشان کرد: در حال حاضر روح حاکم بر فعالیت های سازمان نوسازی تقویت مدیرت اجتماعی در بافت های فرسوده جهت تحقق جریان نوسازی مردمی است.
وی با اعلام این که تنها راهبرد برای حل مسئله فرسودگی ورود مردم به عرصه نوسازی است،  عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در این زمینه نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی دارد.
جعفری، راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی را نقطه عطفی در فعالیت های این سازمان در راستای مدیریت اجتماعی در نوسازی بافت های فرسوده دانست.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به قانون پنجم توسعه کشور که بر مبنای آن دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه 10% بافت های فرسوده هستند، یادآور شد: کلان شهر تهران با تحقق 8% از این میزان، رتبه اول نوسازی را در بین سایر کلان شهرها دارد که بخش اعظمی از این میزان نیز با اقدامات یک طرفه از سوی شهرداری تهران محقق شده است.
وی در این باره افزود:  مطالبات شهرداری تهران از دولت در قبال رایگان شدن عوارض صدور پروانه در بافت های فرسوده 300 میلیارد تومان است.
جعفری درپايان نگاه کلان و مثبت شورای اسلامی شهر تهران به مسئله نوسازی، تصویب بودجه اعتبارات برای دفاتر خدمات نوسازی را اقدامی اعتمادساز و تأثیرگذار در  عرصه نوسازی بافت های فرسوده دانست. /ل
برچسب ها: رکن ، نوسازی ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار