مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به بروز زمین لرزه های متعدد در کرمان گفت: بروز زمین لرزه بم استان کرمان را به با تجربه ترین استان کشور در بحث امداد زمین لرزه تبدیل کرده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،کاووس محمودی اظهارداشت: نیروهای هلال احمر استان کرمان پس از امداد رسانی و کنترل سیلاب گسترده در استان کرمان بلافاصله به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

وی گفت: کرمان تنها استان غیر معین بودشهر است که در این حادثه حضور یافته و دلیل آن نیز تجربه بالای امدادگران کرمانی در زمینه نجات و خدمات دهی به آسیب دیدگان در زمین لرزه است.

وی با اشاره به زمین لرزه بم آن را درس بزرگی برای مردم برای استحکام بخشی سازه ها توسط مردم و همچنین کلاس درس بزرگی برای امدادگران برای امداد در مواقع بحران دانست.

محمودی ادامه داد: تیم امداد هوایی هلال احمر استان کرمان به این منطقه اعزام شده است و تیمهای واکنش سریع استان نیز در منطقه حضور فعال دارند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان افزود: هم اکنون بهترین و زبده ترین نیروها امدادی استان کرمان به عنوان تیمهای تخصصی در منطقه حضور دارند و تمام تلاش خود را برای امداد رسانی به همراه دیگر امدادگران انجام می دهیم.

وی همچنین از اعزام تیمهای تخصصی زنده یاب به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این تیمها به سگهای زنده یاب و دستگاههای ویژه این امر تجهیز شده اند.

وی در خصوص سیلاب کرمان نیز گفت: امداد رسانی به سیل زده ها نیز ادامه دارد و متاسفانه آخرین مفقودی این سیلاب که در جبالبارز جیرفت بوده است هنوز پیدا نشده است.

وی گفت: پنج روز از مفقود شدن این مرد می گذرد و همچنان تلاشها برای پیدا کردن این فرد ادامه دارد.

محمودی افزود: بیش از 480 نفر در این زمین لرزه مفقود و در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران نجات یافتند.

پس از تسونامی و زمین لرزه مهیب  ژاپن نیز مسئولان این کشور از تجربه امدادگران کرمان برای امداد رسانی به حادثه دیدگان استفاده کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.