رئيس قوه قضاييه با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جان باختن تعدادي از هموطنان در حادثه وقوع زمين‌لرزه استان بوشهر را نيز به تمام مردم ايران و بويژه بازماندگان اين حادثه تسليت گفت و از اختصاص يك روز حقوق مسئولان عالي قضايي و نيز مبلغ 200 ميليون ريال از سوي رئيس قوه قضاييه به زلزله‌زدگان بوشهري خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به پيام مقام معظم رهبري به زلزله‌زدگان، خواستار مساعدت تمام مسئولان و مردم براي كاستن از دردها و مشكلات مردم منطقه زلزله‌زده شد و گفت:‌ خداوند به بازماندگان اين حادثه صبر جميل و اجر جزيل عطا كند و ارواح درگذشتگان را قرين رحمت خود گرداند.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به مذاكرات هسته‌اي ايران و كشورهاي غربي، تيم مذاكره‌كننده را «بسيار خوب و قوي» دانست و مباحث مطرح‌شده از سوي ايران را منطقي و متناسب با اصول گفتگو توصيف كرد و گفت:‌ متاسفانه از نحوه انعكاس رسانه‌اي اين جلسات در كشورهاي غربي پيداست كه نمي‌خواهند منطقي و عقلاني پيش بروند و مسائل هسته‌اي بين ايران و آژانس را حل كنند.

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: نحوه رفتار غربي‌ها نشان مي‌دهد كه آنها به بهانه مذاكرات هسته‌اي به دنبال فشار بيشتر بر ايران هستند، اما تيم مذاكره‌كننده ايراني پيشنهادهاي بسيار مثبت و عقلاني به آنان ارائه نموده است.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد:‌ تبليغات وسيعي كه رسانه‌هاي غربي عليه مذاكرات اخير و مواضع ايران در رد تمام پيشنهادهاي طرف غربي به راه انداخته‌اند، درست نيست و اصول هيچ مذاكره‌اي نيز البته اينگونه نيست كه يك طرف بخواهد يك فهرست بلندبالا از پيشنهادها مقابل ديگري بگذارد و او هم تمام آنها را رد يا قبول كند.

رئيس دستگاه قضا گفت: پيشنهادهاي مطرح‌شده لزوما بايد در يك مسير معقول و منطقي بررسي و پاسخ‌هاي لازم به آن داده شود و تيم ايراني نيز همين مسير را طي كرده است و ادعاي رسانه‌هاي غربي درباره رد تمام پيشنهادهاي غربي‌ها صحيح نيست.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اين‌كه برخي پيشنهادهاي مطرح‌شده پيش از اين نيز در صورت مابه‌ازاي معقول و منطقي مورد قبول قرار گرفته بود، به شيطنت رسانه‌هاي غربي اشاره كرد و گفت: مسير جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات هسته‌اي منطبق با نظرات مقام معظم رهبري بسيار روشن و منطقي است و اين روش منطبق با گفتگوي عقلاني و به دور از ايجاد هرگونه فضاي زورگيري و فشار است.

 رئيس قوه قضاييه تصريح كرد:‌ ملت ايران از حقوق هسته‌اي خود عقب نخواهد نشست و حقوق هسته‌اي براي كشور و ملت ما حياتي است و ما از اين راه برنخواهيم گشت و غربي‌ها فكر نكنند كه با تحريم‌هاي جديد ملت صبور و قهرمان ايران از پايمردي خود خواهند كاست.

آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: راه مذاكره عقلاني و گفتگوي منطقي هسته‌اي باز است و اميدواريم كشورهاي غربي سر عقل بيايند.

رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود به سال حماسه سياسي و اقتصادي اشاره كرد و گفت: اين شعارهاي راهبردي مقام معظم رهبري براي يك سال و گاه بيشتر از يك سال است كه با عمل به آنها از سوي مردم و مسئولان راه رشد و توسعه و كمال هموارتر خواهد شد.

آيت‌الله آملي لاريجاني «تمام مسئولان را موظف به عملي ساختن منويات مقام معظم رهبري» دانست و اظهار كرد: قوه قضاييه كارگروه ويژه  تبيين سياست‌هاي عملي و اجرايي حماسه سياسي و اقتصادي در دستگاه قضايي را تشكيل داده و نتايج اين كارگروه جمع‌بندي شده و پس از تصويب نهايي بزودي عملي مي‌شود.

رئيس قوه قضاييه مبارزه با مفاسد اقتصادي و تشويق و حمايت از كارگزاران فعاليت‌هاي اقتصادي صحيح و مشروع را سرلوحه اقدامات عملي در تحقق حماسه اقتصادي و عمل به وظايف قانوني در انتخابات رياست جمهوري و شوراها را اصلي‌ترين نماد تحقق حماسه سياسي در قوه قضاييه اعلام كرد.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: قوه قضاييه به حسب قانون موظف به پيشگيري از جرايم انتخاباتي است و با تشكيل ستادهاي پيشگيري در سراسر كشور به وظيفه خود در قبال انتخابات رياست جمهوري و شوراها عمل خواهد كرد و در اين راه از تجربه بسيار خوب خود در انتخابات مجلس استفاده خواهد برد.

رئيس قوه قضاييه در بخش پاياني سخنان خود با تسليت مجدد ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تبيين ضرورت اقامه عزا بر مصائب اهل بيت(ع) پرداخت و تصريح كرد:‌ كشور ما، كشوري ولايي با مردمي دوستدار اهل بيت است كه همواره در مسير ولايت گام برمي‌دارند و در اقامه عزا بر مصائب اهل بيت(ع) كوتاهي نمي‌كنند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه اقامه عزا بر مصائب اهل بيت وسيله و ابزاري براي درك حقيقت عبوديت است، ائمه اطهار (ع) را صراط مستقيم الهي برشمرد و با اشاره به آيات و روايات متعددي كه بر نقش بي‌بديل توسل به ائمه در دستيابي به طريق الهي تاكيد دارد، گفت: ائمه اطهار(ع) در دنيا و آخرت، صراط  و راه شناخت هستند و حضرت فاطمه زهرا(س) در تحقق ولايت در عالم هستي نقش اساسي داشته‌اند و نور باطني ايشان با نور ائمه (ع) يكي است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اين روايت از پيامبر(ص) كه «هركه فاطمه(س) را غضبناك و پريشان كند، مرا غضبناك و پريشان كرده است» و نيز با تاكيد بر تاثير عميق حزن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر اميرالمومنين (ع) آن را نشانه‌اي از جايگاه والاي ام‌الائمه(س) در طريق الي‌الله و اهميت اقامه عزاي آن حضرت توصيف كرد و افزود: اميدواريم قلوب تمام مومنان و شيعيان از معرفت ائمه اطهار(ع) بويژه حضرت زهرا(س) روشن و بهره‌مند شود.

گفتني است؛ در ادامه اين جلسه، مسئولان عالي قضايي به بررسي نتايج كارگروه ويژه تحقق سياست‌ها و راهكارهاي حماسه سياسي و حماسه اقتصادي در قوه قضاييه پرداختند و مقرر شد پس از بررسي و تصويب نهايي، اين سياست‌ها و راهكارها اجرايي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار